Akelos framework

• Heeft iemand ervaring met http://www.akelos.org framework ?
    Het blijkt een aardige framework te zijn die zowat alles kan één van de meest uitgebreide frameworks.

Ik ga hem binnenkort misschien gebruiken voor een project van mij, alleen wil ik mensen hebben die hier misschien ervaring mee hebben.

Al denk ik niet dat veel mensen ervaring hebben met dit soort frameworks :p, maar goed...

Je mag ook altijd hier discussiëren over andere frameworks, maar ga alstublieft niet volledig offtopic!

- Dein

• zal t proberen:P,

Ik weet weinig van frameworks af, ik heb ooit wel eens met een simpele gewerkt, maar ik ken deze frame work niet. de site van de framework oogt goed, in ieder geval, veel plezier

• Ik ben persoonlijk meer fan van CodeIgniter, en Akelos is mij ook niet zo bekend. Maar te zien aan de website, is het wel ongeveer hetzelfde, hoewel dit meer gebaseerd is op Ruby on Rails. En CI heeft geloof ik een uitgebreidere library-database, en heeft een wat lagere leercurve.

Ik zal ook hier eens naar kijken, lijkt me wel tof. Maar momenteel is CI nog mijn favoriet ;)

• Nog nooit van gehoord van Akelos. En uitgebreide frameworks zijn enkel nuttig is supergrote projecten want meestal gebruik je 75% van het kunnen van een framework niet.

• Geef mij maar een PHP 5 framework zoals Kohana, Symfony, Yii, Doophp en vast nog veel meer.
    Te veel hosts draaien nog PHP 4 naar mijn mening.

Akelos ondersteund PHP 4 en kan dus niet gebruik maken van de verbeterde OO functionaliteit in PHP 5.
    Wat erg jammer is als je host PHP 5 draait.

Frameworks zoals Noloh lijken mij niet fijn, zelfs eng.
    Het kan vast gigantisch veel, maar ik zie het me niet gebruiken.

Ik ben het helemaal met Pim eens.
    Ik zelf gebruik Kohana, de core van 3.0 bevat bijna alleen dingen die de core nodig heeft, zo veel mogelijk dingen zijn naar modules verplaatst als je het vergelijkt met 2.3.4.
    Do community is goed.
    Over de documentatie wordt geklaagd, maar het is een wiki waardoor de klagers deze zelf zouden kunnen aanpassen.
    De source code is net als CI rijk aan comments.
    En ik vind de error afhandeling geweldig!

Laat je wel weten wat je uiteindelijke keuze is?
    Ik ben benieuwd.

PS. het framework Twitto vind ik erg orgineel XD

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!