Ik gebruik nu een desktop met een tweetal schermen. Nu ga ik in het begin van het nieuwe schooljaar een opleiding volgen waarvoor ik een laptop ga gebruiken. Wanneer ik thuis ben gebruik ik graag mij laptop in combinatie met de schermen daarvoor heb ik een dockingstation. Is er een manier om mijn desktop ook te kunnen aansluiten op het dockingstation? Zodat ik niet telkens alle schermen en toebehoren hoef te ontkoppelen wanneer ik de desktop wil gaan gebruiken?

Desktop op dockingstation.
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Jesse,
Heeft het dockinstaton een 2 de videoingang waarmee je kan wisselen?
Wat is de videoingang ? (Hdmi?)
Je kan eventueel kijken om een hdmi switch. Waar je 2 ingangen krijgt en 1 uitgang.Heb je eventueel de specificaties van het docking toestel ?
-
Jesse,
Heeft het dockinstaton een 2 de videoingang waarmee je kan wisselen?
Wat is de videoingang ? (Hdmi?)
Je kan eventueel kijken om een hdmi switch. Waar je 2 ingangen krijgt en 1 uitgang.Heb je eventueel de specificaties van het docking toestel ?
Het is al een vrij oude docking uit 2011 die nu draait met een laptop met Windows 7. Ik vraag mij af hij überhaupt gaat werken met een win 10 laptop maar het is in ieder geval het proberen waard.
Ik zocht even op internet op het volgende docking Targus Displaylink ACP51usz wellicht dat je hier de specs uit kunt halen. Ik werd er niet veel wijzer van.
-
-
dan heb je dit nodig:
https://www.allekabels.be/vga-…1y1w3SEAQYASABEgIswfD_BwE -
is het ook mogelijk mijn desktop met een simpele handeling aan het dockingstation te koppelen wanneer mijn laptop niet eraan hangt?
-
Het zou best kunnen zijn dat de door Aaron genoemde switch een functie heeft dat als er maar 1 input is die data doorstuurt, deze automatische ingeschakeld wordt.
Ik heb hier een HDMI switch in gebruik die dat ook doet. Ik gebruik mijn 2e monitor om af en toe een RPI erop aan te sluiten. Wanneer de RPI aan gaat, springt het scherm van desktop naar RPI. Trek ik de kabel eruit, springt hij terug naar de desktop input.
Je zou allekabels.nl/.be een mailtje kunnen sturen hierover.
-
Het zou best kunnen zijn dat de door Aaron genoemde switch een functie heeft dat als er maar 1 input is die data doorstuurt, deze automatische ingeschakeld wordt.
Ik heb hier een HDMI switch in gebruik die dat ook doet. Ik gebruik mijn 2e monitor om af en toe een RPI erop aan te sluiten. Wanneer de RPI aan gaat, springt het scherm van desktop naar RPI. Trek ik de kabel eruit, springt hij terug naar de desktop input.
Je zou allekabels.nl/.be een mailtje kunnen sturen hierover.
ik heb momenteel een kvm switch HDMI in bestelling staan hopen dat ik het hiermee voor elkaar krijg.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!