Beste ICTSer ,
Is er een gratis variant van WHMCS om de verkoop van hosting te automatiseren?
Beste ICTSer ,
Is er een gratis variant van WHMCS om de verkoop van hosting te automatiseren?
Boxbilling was gratis dacht ik, maar ik heb het nooit gebruikt.
Boxbilling was gratis dacht ik, maar ik heb het nooit gebruikt.
Bedankt voor de tip ga het eens uittesten
--
helaas gedownload en er zat een virus in.
Bedankt voor de tip ga het eens uittesten
--
helaas gedownload en er zat een virus in.
hier althans geen virus gevonden hoor....
hier althans geen virus gevonden hoor....
hier zat er een trojaanspaard in.
Hier ook een virus melding gekregen, volgende bestanden zijn volgens scan geïnfecteerd:
@Jesse
Ik ben zelf een systeem aan het ontwikkelen middels API's, zou voor jezelf een basis maken en vanuit hier verder werken. Zo heb je de applicatie onder eigen beheer, open-source projecten zijn vaak gevaarlijker om te gebruiken omdat men de code kan inzien en dus makkelijker kan misbruiken.
Is veel werk maar uiteindelijk heb je er meer profijt van
Ik ben zelf een systeem aan het ontwikkelen middels API's, zou voor jezelf een basis maken en vanuit hier verder werken. Zo heb je de applicatie onder eigen beheer, open-source projecten zijn vaak gevaarlijker om te gebruiken omdat men de code kan inzien en dus makkelijker kan misbruiken.
Dit klinkt paradoxaal, zijn de gebruikte API's ook opensource?
opensource is niet per definitie goed of slecht / veilig of onveilig, maar als een heleboel mensen hier naar kijken en code wordt onderhouden dan kan dit ook tot veilige(re) en transparante(re) oplossingen leiden omdat je kunt zien dat iets goed is aangepakt. Dit is eigenlijk de tegenhanger van security through obscurity die meer in het straatje van closed source past, waar mogelijk allerlei enge dingen gebeuren in een monolithische black box. Maar ja, elk voordeel heb zijn nadelen eh :p.
(enne, ten overvloede, security through obscurity is doorgaans geen goede aanpak)
Dit klinkt paradoxaal, zijn de gebruikte API's ook opensource?
![]()
opensource is niet per definitie goed of slecht / veilig of onveilig, maar als een heleboel mensen hier naar kijken en code wordt onderhouden dan kan dit ook tot veilige(re) en transparante(re) oplossingen leiden omdat je kunt zien dat iets goed is aangepakt. Dit is eigenlijk de tegenhanger van security through obscurity die meer in het straatje van closed source past, waar mogelijk allerlei enge dingen gebeuren in een monolithische black box. Maar ja, elk voordeel heb zijn nadelen eh :p.
(enne, ten overvloede, security through obscurity is doorgaans geen goede aanpak)
API's zijn allemaal opensource maar worden door middel van authenticatie geaccepteerd. Ik werk voor nu enkel met de API van Plesk Onyx en DirectAdmin. Nooit root gegevens gebruiken in je API en calls enkel accepteren vanuit de paneel server en geen andere. verder zijn en er nog onzichtbare dingen toevoegt die controleert wat en wanneer uitgevoerd wordt. Zo kan ik alles terug herleiden mocht er iets gebeuren buiten mijn weten om.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!