[WP] geen alt tekst in featured image portfolio

• Hoi allen,

Ik ben de afgelopen week bezig geweest om mijn bedrijfs website te verhuizen naar een snellere server en ook direct de SEO te gaan controleren en verbeteren.

Nu blijkt uit de controle dat op de portfolio pagina de afbeeldingen geen Alt tag mee krijgen. (ook niet op de single page van de portfolio's)

Dit alles ondanks dat wordpress wel de alt tag voorziet en de data van $lbtitle erin zet, maar de $lbtitle geeft dus geen output,
    iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Heb al wat gegoogeld, maar krijg voornamelijk oplossing om de alttekst als tekst in een bericht te posten, maar dat wil ook niet werken.
    Ik ben geen Wordpress Expert, dus ik durf het 1,2,3 niet te zeggen.

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik weet niet wat je kennis op database gebied is maar bestaat deze rij wel ?

Wat is overigens de output van get_the_ID() als je deze uitvoert?
    Zie op een ander element dat je $post->ID gebruikt, wat hetzelfde moet geven.
    Loop je de items wel met $value->the_post(); zodat de functies in gebruik kunnen worden genomen ?

• @FargorN
    Nee in zoverre heb ik het niet getest maar de php code voorziet wel een alt tag en daar een input in, maar deze input word er dus niet ingezet

@WMDiensten
    Ik heb diverse website's zelf gebouwd/ontwikkeld dus dat zit wel OK, ik heb inderdaad nog niet gekeken het veld in de database bestond.

Beide in elk geval alvast bedankt voor de tips

Met vriendelijke groet,
    Mathijs Lormans

Designer / Sustainability expert: Lormans Design
    Design, Engineering and Development
    Bouwkundig ontwerp, tekenwerk, advies en projectmanagement!
    3D modeling en 3D printing

• I'ts all about how you google it.

Soms heb je heldere inzichten als je bezig bent.
    Met jullie info hierboven kon ik een aantal dingen uitsluiten / bevestiginen,
    vervolgens gegoogeld op "Wordpress thumbnail no alt" en kwam ik op de volgende pagina uit:
    https://wordpress.org/support/topic/thumbnail-title-and-alt

heb het nu dus met deze regel op kunnen lossen:

PHP
    <?php									$lbtitle = esc_attr( get_post_field( 'post_title', $post_id ) );
    ?>

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!