Training probleem

• Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een site voor een maat van me. Nu hoefde ik de code niet te vernieuwen... maar nu heb ik een probleem in dit script.

Hieronder vind je trainen.php, dit script moet een tijd in de database zetten. Wat doet dit script nou, hij zet de tijd op 5 uur terug in plaats van de ingegeven minuten voor uit.

Hoe kan ik dit fixen?

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • - werk met één tijdslijn, je gebruikt nu twee "klokken": time() (PHP) en NOW() (MySQL); mogelijk staan beide klokken niet gelijk, kies een van de twee (PHP of MySQL) die bepaalt hoe laat het is

- werk ook met één (eenduidige) tijdszone, mogelijk wordt in PHP een hele andere tijdszone gebruikt dan in MySQL, dus zelfs als je één klok gebruikt kan dit toch verschillende betekenissen hebben (een tijd kan op verschillende manieren geinterpreteerd worden) afhankelijk van hoe/waar je hier naar kijkt

Verder staat er geen enkele regel commentaar in bovenstaande code die aangeeft hoe deze zou moeten werken en maakt deze -zoals eerder aangegeven- gebruik van verouderde functies en onveilige constructies. Ik denk daarom dat het niet echt de moeite loont om hier "quick fixes" in uit te voeren, te meer omdat op andere plaatsen waarschijnlijk soortgelijke problemen spelen - de oplossingen die je toepast in deze code zou je dan ook op andere plaatsen moeten toepassen om er verzekerd van te zijn dat alles in de pas loopt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!