Peiling SCSS

  • Hallo iedereen,


    Ik heb zonet een week stage bij een bedrijf erop zitten. Tijdens deze week heb ik redelijk veel nieuwe dingen geleerd.
    Zo heb ik kennis gemaakt met de tools van atlassian. (Jira, Stash, Confluence)


    Ook heb ik SCSS geleerd.


    Nu was mijn vraag wie hier al allemaal gebruik maakt van SCSS? Of het zeker eens wilt bekijken?

  • Met sCSS bedoel@'L.Kok' inderdaad SASS.


    Ik raad je zeker aan om SASS te gebruiken bij grote (design) projecten. Kan je een hoop tijd schelen en als je het goed gebruikt ziet het er ook nog veel overzichtelijker uit.


    Ik raad SASS ook alleen aan als je veel CSS moet schrijven, omdat het bij een kleine hoeveelheid CSS het niet waard is om het in SASS te doen (mijn ervaring).

  • Sourcemaps zijn overigens ook handig voor het debuggen of live editten van je sass/less file.


    Oh en als je less of sass gebruikt vergeet niet het te koppelen met grunt of een andere task runner.


    Met grunt kan je het compilen van je sass/less bestanden automatisch laten verlopen, met daarbij uglifyen en andere handige taakjes

    Met vriendelijke groet,
    Ismail
    enthousiaste game developer

    Bewerkt één keer, laatst door ismail123 ().

  • Ik gebruik meestal LESS, de grootste reden hiervoor is omdat ik geen zin heb om Ruby te installeren :P . Dit doe ik uiteraard in combinatie Gulp en nog een aantal tools.


    Voor de mensen die Grunt gebruiken, check Gulp eens is zeker een aanrader geen gezeur met Parallizer plugins etc. om stream-based je tasks uit te voeren.

  • Ik gebruik meestal LESS, de grootste reden hiervoor is omdat ik geen zin heb om Ruby te installeren :P . Dit doe ik uiteraard in combinatie Gulp en nog een aantal tools.


    Voor de mensen die Grunt gebruiken, check Gulp eens is zeker een aanrader geen gezeur met Parallizer plugins etc. om stream-based je tasks uit te voeren.

    wat heeft LESS met ruby te maken?
    ruby on rails is server side.
    en LESS is toch frontend.
    Of zie ik dit verkeerd? :)

  • wat heeft LESS met ruby te maken?ruby on rails is server side.
    en LESS is toch frontend.
    Of zie ik dit verkeerd? :)

    Om SASS te installeren moet je ook Ruby hebben ... of je moet een compiler tool hebben als Koala :) staat overigens ook gewoon op de SASS website.


    "Before you start using Sass you will need to install Ruby."

  • Koala werkt ook wel alleen ik ben erg fan van een task builder wat naar mijn mening zoveel fijner werkt dan Koala.


    In combinatie met yeoman kan je in 4 commands een complete webapp developen die automatisch geupdate word:


    yo gulp-web-app
    gulp serve (synchronisatie browser voor wijzigingen)
    gulp build (wanneer je klaar bent met developen)


    Same met wat wijziginen en deze 4 commandos doen het volgende:
    - LESS omzetten naar CSS
    - Bundelen van CSS
    - Minimaliseren van CSS
    - Mediaqueries mergen
    - Prefixen van functionaliteiten binnen CSS tot x-aantal browser versies terug van de meest recente browser release.
    - Bundelen van Javascript
    - Minimaliseren van Javascript
    - CSS & Javascript injecten in HTML bestanden (<!-- inject:css --> in html bijv.)
    - HTML templates maken met behulp van een template builder
    - HTML minimaliseren en comments weghalen
    - Automatisch wijzigingen compilen en refreshen wanneer je gulp serve gebruikt


    Mocht ik een keer tijd hebben zal ik een korte tutorial hierover schrijven want het is super easy om aan te leren.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!