Spritesheet indeling uit een json bestand lezen

  • Ik heb verschillende spritesheets, de een is een item en de andere is een character.


    Voorbeeld character spritesheet: BrowserQuest/deathknight.png at master · mozilla/BrowserQuest · GitHub


    Ik wil elke sprite "uitknippen", maar omdat er verschillende soorten spritesheets zijn ben ik van plan om per type spritesheets een config,json bestand te maken.


    Ik heb al wat bedacht, maar ik denk dat het beter kan.


    Hoe zouden jullie de character.json bestand indelen?


    Eisen:


    De character config bestand moet elke soort actie kunnen uitlezen (lopen,staan,vechten) en daarbij kunnen categorizeren welke richting op. Of andersom, eerst de richting dan de soort actie. En daarna de rij van sprites.

  • Sorry waarschijnlijk heb ik het niet duidelijk genoeg gemaakt.


    Ik wil dus een json bestand hebben die zegt waar ik moet lezen. Bijvoorbeeld


    {
    "leesLopen":{
    "lijn":2,
    "aantalSprites":4
    }
    }


    Die lees ik dan als het ware uit met een javascript bestand en knip dan alle 4 sprites uit op lijn 2.
    Ik wil de json indeling zo algemeen mogelijk maken. Zodat hij alle soorten spritesheet configs kan lezen en uitknippen

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!