Operation not permitted - CHMOD problemen

• Hi,

ik ben bezig met het maken van een online FTP systeempje voor mijn CMS paneel. Nu lukt alles goed, echter heb ik verschillende problemen met het chmodden van bestanden naar de juiste rechten.

Om alles geheel automatisch te laten verlopen, heb ik nadat ik een bestand aanpas online, het bestand laten chmodden naar de goede rechten hiervoor. Nu wilt het chmodden niet werken en krijg ik een bekende error:

Citaat

Warning: chmod() [function.chmod]: Operation not permitted in /home/NAME/domains/DOMAIN.NL/public_html/panel/code-editor.php on line 31

Ik heb verschillende forums al geprobeerd, allemaal zonder resultaat. Ik weet tot nu toe dat het probleem is dat de webserver niet de juiste rechten bezit om de rechten van het bestand aan te passen.
    Zelf zit ik op een shared webhosting(van Versio), dit betekent dat ik dus niet de root user ben van de server.

Mijn gehele code hiervoor is niet nodig. Indien het nodig is zal ik het plaatsten:

Edit:
    Bestanden die ik zelf online heb aangemaakt, kunnen wel aangepast worden door chmod functie. In Filezilla heeft het bestand nieuw.php(aangemaakt online) andere eigenaar/groep rechten: - http:// * prntscr.com/5lat3a -

Terwijl bestanden die in Filezilla zijn aangemaakt andere groep/eigenaars rechten hebben: - http// * prntscr.com/5laths -
    Ik kwam zelf niet verder op Google met dit...

Zou iemand mij kunnen helpen?^^ Alvast bedankt!

• @L.Groot
    Bedankt voor het reageren. Ik had dat al inderdaad vermoedden, Versio zelf zal dat niet doen aangezien ik dan root user rechten heb en dat er niet in zit.

Heb het nu opgelost door elk bestand de goede rechten te geven via Filezilla, elk bestand dat nu gemaakt wordt door de server zelf heeft al de juiste rechten. Echter moet ik nog zelf handmatig elk bestand dat ik via Filezilla maak, veranderen naar de juiste rechten.

Het topic kan gesloten worden, of het openhouden voor mensen die nog willen reageren.

• Dat is inderdaad ook een oplossing! Wel met wat meer werk, maar als je een VPS neemt zijn je maandlasten ook in één keer een paar tientjes hoger. Het topic laten we gewoon open wat mij betreft, misschien dat een ander nog een nuttige toevoeging heeft, toch?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!