Dringend! Wildcards Notepad++
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Wat is je hele code?
Want momenteel kun je met control+H gewoon alle ' vervangen met niets. -
Wat is je hele code?
Want momenteel kun je met control+H gewoon alle ' vervangen met niets.
Eventjes beginpost veranderdvervangen door
-
Iemand die dringend kan helpen?
Heb dit nodig tegen vanavond. -
Want momenteel kun je met control+H gewoon alle ' vervangen met niets.
-
Iemand die dringend kan helpen?
Heb dit nodig tegen vanavond.Zoals er al gezegd werd is dit gemakkelijk te in 1 keer inderdaad. Of Control+H werkt weet ik niet. Ik werkte altijd met Control+F dus zoeken, en dan op het tabje vervangen geloof ik. Maar inmiddels over naar betere editor waarmee het nog makkelijker gaat.
Good Luck!
-
Bedankt voor de reacties,
Maar ik moet NIET ALLE '' quotes weg enkel een paar.
Dit stukje wat ik laat zien is een van de 1000 regels.vervangen door
(464,118,'total','Totaal:','204.99','204.9942',6), -
Dan selecteer je toch gewoon ('464','118' en drukt op ctrl + h en vervangt het door (464,118 ?
-
Dan selecteer je toch gewoon ('464','118' en drukt op ctrl + h en vervangt het door (464,118 ?
Waarom leest niemand iets?Ja dat weet ik ook
En als je nu 1000x verschillende waarden hebt?
-
Dan lees jij hier toch het minste goed...
Dan werkt mijn oplossing wel. Je selecteert alleen het deel dat je moet veranderen en niet de gehele lijn! Wil je geen ' meer dan zoek je op ' en je vervangt ze door niets. Simpel als dat. -
Dan lees jij hier toch het minste goed...
Dan werkt mijn oplossing wel. Je selecteert alleen het deel dat je moet veranderen en niet de gehele lijn! Wil je geen ' meer dan zoek je op ' en je vervangt ze door niets. Simpel als dat.
Dit ga ik niet doen voor 1000 lijnen. Waarvan de waarde steeds anders is. -
Zover ik weet ondersteund NP++ gewoon RegEx expressies
Je moet alleen de zoekmethoden even aanpassen links onderaan wanneer je op CTRL+F drukt
-
Niet de beste code, maar volgens mij doet het wel wat je zoekt.
PHP
Toon Meer<?php if(empty($_POST)){ ?> <form method='post'> <textarea name='data' rows='20' cols='100'>('464','118','total','Totaal:','204.99','204.9942','6'), ('463','118','tax','BTW 21%:','32.97','32.9742','5'), ('462','118','shipping','TNT Post (Gewicht: 25,00kg):','15.00','15.0000','3'),</textarea> (Stukje van je data uit je topic.)<br /> <input type='submit' value='Submit'> </form> <?php } else { $data = $_POST['data']; $deeltjes = explode("'",$data); $totaal = ''; $x = 0; $aantal = count($deeltjes)-1; for($i == 0; $i <= $aantal; $i++){ if(is_float($i/2)){ if($x == 0) $totaal .= "("; if(ctype_digit($deeltjes[$i])){ $totaal .= $deeltjes[$i]; if($x <= 5) $totaal .= ","; } if(!ctype_digit($deeltjes[$i])){ $totaal .= "'".$deeltjes[$i]."'"; if($x <= 5) $totaal .= ","; } $x++; if($x == 7) $totaal .= "),<br />"; // BR enkel voor de leesbaarheid even toegevoegd. if($x >= 7) $x = 0; } } echo $totaal; } // Online demo: http://s1.jordykroeze.com/itc/test.php
Want alle integers moeten zonder quotes toch?
-
Neen toch alleen de eerste 2 en de laatste?
-
Zover ik kan zien wil je alle cijfers + decimalen laten mee wijzen. In notepad++:
doe ctrl + h in notepad++ en daarna het volgende:
- Bij "zoeken naar": (')?+([0-9]+)(\.([0-9]+))?+(')?
- Bij "vervangen door": $2$3
- Waarom $2 en $3 en niet $1 en $2? Om dat $1 is gevuld met de aanhalingsteken en $2 de eerste expressie van [0-9]+ is en $3 de expressie van \.[0-9]+ bevat. (en dus de . bevat indien deze aanwezig is)
- Bij zoekmethode: "Regulier expressie" selecteren.
En dan de button "Alle vervangen" aan klikken en done :-).
Visueel:
http://i59.tinypic.com/2dl7m6q.jpgEn mocht je alleen voor round integers willen:
doe ctrl + h in notepad++ en daarna het volgende:- Bij "zoeken naar": '+([0-9]+)+'
- Bij "vervangen door": $1
- $1 wordt hier aangegeven omdat de enige zoek expressie [0-9]+ is
- Bij zoekmethode: "Regulier expressie" selecteren.
En dan de button "Alle vervangen" aan klikken en done :-).
-
Super bedankt,
Ik ga deze manieren vanaf nu zeker gebruiken. N uehb ik het via een hele omweg gedaan.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!