Beste mensen.
Ik wil graag logo's maken.
Maar ik heb een vraag:
Welke programma gebruiken jullie (Het liefst geen betaalt programma).
Bye!
Gr. futur3
Beste mensen.
Ik wil graag logo's maken.
Maar ik heb een vraag:
Welke programma gebruiken jullie (Het liefst geen betaalt programma).
Bye!
Gr. futur3
Je kan kijken naar paintshop pro 7 (heb even rond lopen kijken op google) maar als je gewoon zonder problemen goede logo's dan kom je weer op betaalde software.
maar als andere gratis software waten dat beter is dan betaalde dan heb ik niks gezegd
Je hebt altijd nog GIMP Image Editor, dit is een OpenSource image editor die toch wel prima zijn werk doet voor een gratis programma.
Bedankt hier heb ik wat aan!
Ik blijf het mensen aanraden,(Adobe)Photoshop.
Dit is veruit het best ontwikkeld programma.
Ja,het kost geld.
Maar met een beetje youtube ervaring heb je hem zo gratis !
Mocht je echt geïnteresseerd zijn in het maken van logo's, raad ik je toch aan om gelijk te beginnen met betaalde programma's. Zo leer je het jezelf gelijk goed aan.
Bij Adobe kun je voor elk programma een Trial versie aanvragen, deze is 30 dagen geldig. Genoeg dagen om te kijken of het je geld waard is.
Ik blijf het mensen aanraden,(Adobe)Photoshop.
Dit is veruit het best ontwikkeld programma.
Ik raad je Photoshop niet aan waarom? Photoshop is een bitmap-georiënteerd programma, hiermee wordt bedoelt dat hij alles in pixels renderd. Wanneer je je logo gaat vergroten/verkleinen zal photoshop pixels weg/bijrekenen waardoor je HEEL snel kwaliteitsverlies krijgt.
Welk programma moet ik dan wel gebruiken? Adobe Illustrator, dit is een vector-georiënteerd programma. Het verschil t.o.v. pixels is dat een vector gebaseerd is op een wiskundige formule (punt A naar punt B, ook wel ancor genoemd). Zo behoud je altijd je kwaliteit tijdens het vergroten/verkleinen van je logo.
Photoshop heeft overigens wel een aantal vector-georiënteerde functies (pen tool bijvoorbeeld) alleen deze zijn niet echt onderhoudsvriendelijk mbt jouw doel in het designen.
Ik raad je Photoshop niet aan
waarom? Photoshop is een bitmap-georiënteerd programma, hiermee wordt bedoelt dat hij alles in pixels renderd. Wanneer je je logo gaat vergroten/verkleinen zal photoshop pixels weg/bijrekenen waardoor je HEEL snel kwaliteitsverlies krijgt.
Welk programma moet ik dan wel gebruiken? Adobe Illustrator, dit is een vector-georiënteerd programma. Het verschil t.o.v. pixels is dat een vector gebaseerd is op een wiskundige formule (punt A naar punt B, ook wel ancor genoemd). Zo behoud je altijd je kwaliteit tijdens het vergroten/verkleinen van je logo.
Photoshop heeft overigens wel een aantal vector-georiënteerde functies (pen tool bijvoorbeeld) alleen deze zijn niet echt onderhoudsvriendelijk mbt jouw doel in het designen.
Daar heb je wel gelijk in
Maar het blijft wel een goed programma voor bijvoorbeeld het maken van banner of signatures
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!