Dat zou ik niet weten, de code die je geeft werkt niet. Dus misschien iemand anders die ons kan helpen?
Mededeling word niet weergeven
- Jellev2
- Closed
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Dit is wel erg aan het worden, het niveau daalt sterk.
We hebben één simpele query:
We willen de resultaten uit deze query laten zien, als deze er zijn. Zijn er geen resultaten, dan willen we dat weergeven (Als een error).
Dan komen we uit op een code als deze (Commentaar staat erin):
PHP
Toon Meer<?php //Natuurlijk zorg je voor een database connectie, maar dat kunnen jullie zelf. //De query uitvoeren, als deze mislukt even heel lelijk een error naar het scherm schrijven. $mysql = mysql_query("SELECT * FROM mededelingen ORDER BY datum ASC")or die(mysql_error()); //Kijken of er resultaten zijn. if(mysql_num_rows($mysql) == 0) { //Geen resultaten echo "Er zijn geen mededelingen gevonden."; } else { //De mededelingen ophalen en naar het scherm schrijven. while($mededeling = mysql_fetch_assoc($mysql)) { //LET OP: Dit is zonder beveiliging tegen XSS. echo $mededeling['mededeling'] ."<br />"; } } ?>
-
Werkt ontzettend bedankt!
Slotje
-
Als ik zo vrij mag zijn om iets te vragen: Waarom werkt mijn gegeven voorbeeld wel op mijn server, daar niet, en deze wel op beide? Het enige verschil is dat je de hoogste ID selecteerd uit de database en echoed, En dat er . "" achter de echo staat, maar dat maakt niks uit. Wat is dan wel het verschil?
-
Jou laatst gegeven oplossing zou inderdaad ook moeten werken. Probleem zou wat dat betreft dan ook niet bij jou liggen, maar bij de installatie aan hun kan. Denk ik.
En wat jou betreft. Je maakt veel fouten, maar lost ze wel weer op. Dat bewonder ik! Vooral omdat je het niet eens voor jezelf doet, maar voor een ander. Zo leer je het wel.:)
-
Slotje a.u.b;)
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!