Windows 10 preview!

• Hi guys,

Sinds donderdag heb ik de preview van windows 10, en ik moet zeggen, i love it! Hier een aantal voor en na delen, naar mijn mening dan :).

Voordelen:

• Start menu is super fijn.
    • Apps werken prima!
    • Het werkt zeer snel!
    • Zeer fijne zoek en nieuwe taskmanager functie!
    • Vensters sluiten, minimaliseren nu met een leuk effect. Zeker tof!
    • De app store werkt prima, al laad het soms wel sloom.

Nadelen:

• De icons zijn echt waardeloos, zoals voor MyPC ziet er echt niet uit en zo ook een hoop andere icons.

• De zoek functie en taskmanager zit vast in de werkbalk, wat ik persoonlijk zwaar vervelend vind!

• Voor gamers is het nog niet super geschikt, games sluiten soms plotsing gewoon af zonder reden.

Aangezien ik het pas net gebruik ken ik natuurlijk niet niet alle punten, ik zal de komende tijd wel wat puntjes adden :)

Ben ook benieuwd naar jullie mening, voor diegene die hem al hebben ofcourse!

Gr, Tim

Edit:
    Gister kwam dan ook bij mij de update binnen, en daarom update ik het topic, met de dingen die ik afgelopen week tegen kwam.

PHP, JAVA, C#, JAVASCRIPT, HTML(5), CSS(3) developer.
    Vragen?! Stuur me gerust een prive bericht :) !

• in tegenstelling tot het geflame vind ik het windows 10 juist een goede zet. het start menu komt terug in combi met de live tiles. De tiles vond ik zelf al aardig goed werken alleen ze nu ook live zijn vind ik het helemaal top. Daarnaast is het wel logisch dat ze de icons nu ook aanpassen ze zijn overgestapt op een minimalistische grafische look, dan is het logisch dat ook de iconen meegaan.

Daarnaast als bedrijfs ICTér ben ik blij dat er in Win10 een command prompt een flinke update heeft gekregen, verzacht het leven van verschillende netwerk / software beheerder. De virtuele desktop geeft ook weer een handige functionaliteit (Ook al heeft linux het al een tijdje).

De toegevoegde waarde van het zoeken in je start menu is dat je snel je bestanden kan vinden (Windows XP had de feature ook maar daar stond hij niet standaard actief).

En uiteraard als laatste dat ze win10 naar alle waarschijnlijkheid gratis maken voor de mensen die al (legaal) win8 draaien :-). Ik kan niet wachten op een stabiele release al is het alleen al voor de command prompt box!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!