Dynamische select opties mbv wordpress

  • Hallo allemaal,


    Ik ben momenteel bezig met een WordPress Thema waarbij ik gebruik maak van een uitgebreid zoek formulier. In dit zoekformulier zitten vier verschillende keuze's die de gebruiker kan selecteren om de zoekopdracht specifieker te maken. Een voorbeeld van dit zoekformulier kan gevonden worden op: http://demo.twistedmonkey.nl/automotive (klik op de search / hide button).


    Nu heb ik voor de auto's op de website een custom post type gemaakt met diverse custom fields. De opties onder de select tags zijn automatisch gegenereerd door te kijken welke waardes de custom fields hebben.


    Nu is het echter zo, dat dit niet handig is. Want hij pakt namelijk de waardes van alle custom post types en hierdoor worden er veel 'mogelijke zoekopdrachten' gecreëerd die geen resultaat zullen opleveren.


    Dit wil ik oplossen door de zoekopties per select te veranderen. Dus wanneer iemand bijvoorbeeld als manufracturer BMW selecteert, de volgende select opties gebaseerd zijn op deze manufracturer.


    Na lang zoeken op het internet ben ik de volgende JSFiddle tegen gekomen en dit is eigenlijk precies wat ik wil: Cascading DropDownLists with initial value - JSFiddle


    Alleen is mijn kennis van Jquery / Javascript zeer gering en heb ik geen idee hoe ik de opties kan aanmaken. Momenteel gebruik ik een simpele query voor het ophalen van de opties:


    PHP
    <?php /* GET ALL THE CARS */                         $cars = get_posts(array(                                'post_type' => 'car',                        ));                        if(isset($cars) && !empty($cars))                        {                            $statusses  = array();                            foreach($cars as $car)                            {                                                                $meta   = get_post_meta($car->ID, 'wpcf-status', true);                                array_push($statusses, $meta);                                $statusses = array_unique($statusses);                            }                            if(is_array($statusses) && !empty($statusses))                                {                                    foreach($statusses as $status)                                    {                                         echo "<option>". $status . "</option>";                                     }                                }                                                        }                      ?>                      </select>


    Wie o wie kan mij uit de brand helpen?


    Inmiddels opgelost door middel van Jquery PHP en AJAX. Dankzij deze tutorial: http://www.sourcecodester.com/…-php-jquery-and-ajax.html

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!