Hallo,
ik ben totaal een beginner in programmeren, ken momenteel alleen de basis van php en html.
Ik vroeg mij af in welke programmeertaal de toekomst zit. Welke taal kan ik het beste leren en mezelf erin verdiepen en waarmee zou ik in de toekomst het meeste kunnen doen?
Ik ben vrij jong (15) dus ik denk dat ik nu best begin met een bepaalde programmeertaal te leren

Beginnen met programmeren
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Kijk ook is naar de talen: JavaScript, CSS en jQuery.
-
Ligt eraan wat jij wil gaan doen. Web development, apps, etc?
-
Mobiele apps zou ik wel leuk vinden om te kunnen maken dus daar heb ik wel interesse in. Welke programmeertalen kan ik hiervoor het beste leren?
-
Voor iPhone apps enzo denk ik Objective-C en voor Android apps Java.
-
Kijk ook is naar de talen: JavaScript, CSS en jQuery.
Ik zou aanraden om zeker dit te gaan doen. Jquery en CSS zijn talen waarmee je super mooie dynamische websites kan maken als je PHP er ook nog bij toevoegt. Kijk maar eens naar Bootstrap, bevat geen PHP maar wel Jquery en CSS, super veel mensen gebruiken het.
-
Je kunt ook HTML5 apps maken. Deze kan je op alle mobiele platformen doen.
-
Ik zal eens een kijkje nemen naar jquery en css.
Ik heb wat zoekwerk gedaan voor apps in html5 en ik heb hiervoor gevonden dat je een framework nodig hebt (weet niet of dit verplicht is). Welke raden jullie mij aan? -
visual studio is een zeer mooie omgeving waar je van alles in kan maken.
-
Is het mogelijk om in visual studio mobiele apps te maken? Of is dit alleen voor software?
-
Je kan met Visual Studio wel degelijk Mobiele Apps maken. Hier een voorbeeld.
-
Voor HTML5 heb je geen framework nodig hoor.
Het werkt super simpel en je hebt in principe niets nodig. Alleen kennis van javascript. -
Visualstudio is echter niet gratis en ook niet goedkoop!
Kijk naar netbeans of iets dergelijks. Voor IOS heb je XCode nodig en een mac te kunnen ontwikkelen (of zorgen dat je een vm kan draaien) -