Categorie filter met jQuery

  • Hallo,


    Ik heb helaas erg weinig verstand van jQuery dus ik vraag me af hoe je het volgende maakt (of als iemand een kant en klare heeft zou helemaal mooi zijn):


    Ik heb een overzicht van downloads, op rijen van 4. Ze hebben allemaal hun eigen categorie.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik in een dropdown bijvoorbeeld categorie 1 kiest, hij dan de div met alle rijen filtert zodat alleen de downloads met categorie 1 blijven staan? En dan zonder dat hij de pagina ververst, dat hij ze gewoon gelijk laad?


    Ik had dit gevonden en geprobeerd, maar dat werkt helaas niet met een dropdown.


    Kan iemand mij helpen?


    MVG,
    Djordy.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • JSFiddle ligt er uit hier, dus dan maar zo.
    Even quick en dirty om je op weg te helpen.



    Je geeft dus elk element een class mee met de categorienaam en zet deze ook in de filter selector.

  • is inderdaad een goede oplssing dirkz maar noig iets beter vind ik het als je geen selectbox gebruikt maar option boxes zodat je kan zegge ik wil cat 1 & 3 zien bevoorbeeld.

    Is wel veel netter ja,


    Maar dan moet je wel goed opletten wanneer een item onder meerdere categorieën valt.


    EDIT:


    Dan krijg je dus dit:


  • Bedankt DirkZz!


    Heb het ingebouwd en het werkt :D
    Wist ook niet dat het relatief simpel was, al die plugins hadden echt codes van honderde lijnen ?(

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!