• Beste Forum leden,


    Wie van jullie heeft er enige ervaring met XBMC?


    - Voordelen
    - Nadelen
    - Goede punten
    - Negatieve punten


    - waarvoor gebruik jij het?


  • Zijn de goede en slechte punten niet hetzelfde als voordelen en nadelen.


    Verder draai ik deze software op een raspberry pi icm met een nas.
    Allebei aangesloten op een gigabit verbinding en het streamen van BR kwaliteit videos gaat super + de raspberry pi is lekker klein.

  • Ik heb zelf in het verleden XBMC gedraaid op een Raspberry Pi. Het menu van XBMC op de pi werkt niet geheel soepel, en wil nogal haperen of traag reageren. De films, streamde perfect.
    Zo kon ik een netwerk dir aanmaken, die naar een map op mijn PC ging met alle films erin. Nadat ik op een film klikte, speelde hij hem meteen af. Als er ondertiteling bij de film zat, pakte XBMC die ook meteen mee.


    De reden waarom ik nu geen XBMC op m'n pi meer gebruik, is omdat de pi een 100mbit uplink heeft. Dit wekte problemen op bij films boven de 30 GB. Wat er dat gebeurd is dat je ~6 seconde film ziet, ~3 seconde 'Buffering..' ziet staan, en dan weer ~6 seconde film.


    Veder heb ik niet echt gebruik gemaakt van de vele features, op de films kijken na. Maar ik zou het zeker proberen!

  • Ik heb zelf in het verleden XBMC gedraaid op een Raspberry Pi. Het menu van XBMC op de pi werkt niet geheel soepel, en wil nogal haperen of traag reageren. De films, streamde perfect.
    Zo kon ik een netwerk dir aanmaken, die naar een map op mijn PC ging met alle films erin. Nadat ik op een film klikte, speelde hij hem meteen af. Als er ondertiteling bij de film zat, pakte XBMC die ook meteen mee.


    De reden waarom ik nu geen XBMC op m'n pi meer gebruik, is omdat de pi een 100mbit uplink heeft. Dit wekte problemen op bij films boven de 30 GB. Wat er dat gebeurd is dat je ~6 seconde film ziet, ~3 seconde 'Buffering..' ziet staan, en dan weer ~6 seconde film.


    Veder heb ik niet echt gebruik gemaakt van de vele features, op de films kijken na. Maar ik zou het zeker proberen!



    Bedankt voor je mooie uitleg. Ik wilde zelf ook een Raspberry PI halen alleen is dit extreem duur, toen kwam ik op android tv en later die dag zag ik XBMC, ik ga morgen op me werk een pctje maken met XBMC incl Linux mint.

  • Bedankt voor je mooie uitleg. Ik wilde zelf ook een Raspberry PI halen alleen is dit extreem duur, toen kwam ik op android tv en later die dag zag ik XBMC, ik ga morgen op me werk een pctje maken met XBMC incl Linux mint.


    De raspberry pi is juist niet duur. Voor rond de 30 euro heb je er een.

  • Ik heb het ook eerst via een raspberry pi geprobeerd, maar sommige films moest hij inderdaad te vaak renderen.
    Bovendien heb ik verschillende versies van besturingssystemen geprobeerd, er zit veel verschil in, sommige zijn inderdaad heel laggy.


    Nu gebruik ik gewoon mijn Ouya game console als media center.
    Ik gebruik plex om de films te streamen en xbmc (met de plexbmc plugin) om een mooi overzicht te zien en te kunnen kiezen tussen de films. :)
    Ben heel tevreden met xbmc, hoewel ik een plex fan en plexpass supporter ben, draait het enkel als streamer, niet als player. :)

  • Bedankt voor je mooie uitleg. Ik wilde zelf ook een Raspberry PI halen alleen is dit extreem duur, toen kwam ik op android tv en later die dag zag ik XBMC, ik ga morgen op me werk een pctje maken met XBMC incl Linux mint.


    Raspberry Pi's zijn niet duur (mijn mening).


    Raspberry Pi - €35,90
    http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324189


    Raspberry Pi Behuizing - €7,49
    http://sossolutions.nl/product.php?id_product=9324197


    8GB SD Kaartje klasse 10 - €9,99
    http://www.sossolutions.nl/product.php?id_product=9324213


    (excl. voeding)


    Kom je bij sossolutions op €53,38 incl. btw, excl. verzendkosten.


    Ik vind dit goedkoop. Voor doorsnee films heb je er opzich genoeg aan, en als je ooit in de toekomst een andere media speler aanschaft of iets dergelijks, kan je hier nog erg leuke dingetjes mee doen.



  • Ik begrijp dat het voor 53,38 incl btw excl, verzendkosten niet veel is. Echter wilde ik als ik een Raspberry PI het zelf wil solderen alles op het print plaatje wil maken. Echter wil ik een project hiervoor maken! ( en wil ik XMBC draaie op een simpel pctje!)



    Ik heb het ook eerst via een raspberry pi geprobeerd, maar sommige films moest hij inderdaad te vaak renderen.
    Bovendien heb ik verschillende versies van besturingssystemen geprobeerd, er zit veel verschil in, sommige zijn inderdaad heel laggy.


    Nu gebruik ik gewoon mijn Ouya game console als media center.
    Ik gebruik plex om de films te streamen en xbmc (met de plexbmc plugin) om een mooi overzicht te zien en te kunnen kiezen tussen de films.
    Ben heel tevreden met xbmc, hoewel ik een plex fan en plexpass supporter ben, draait het enkel als streamer, niet als player.


    K.Rens kan jij mij meer vertellen over wat plex en plexpass is??

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!