Hallo allemaal,
Ik loop momenteel vast met een query die ik in een array wil hebben. Ik heb namelijk de volgende code:
$query = mysql_query("SELECT distinct id FROM users WHERE id in ( select `id_user_2` as id from user_likes where(`id_user_1` = '$user_id') )");
Dit staat in een user_likes tabel. Dit is een tabel waarbij users elkaar kunnen liken, zodra beide users elkaar hebben geliked, moet er een match komen (Tinder idee). Deze tabel ziet er zo uit :
user_id_1 user_id_2
1 2
1 3
2 1
etc.
Nu laat ik deze waardes op de volgende manier verschijnen :
<?php
// eerst username ophalen
$username = $_GET['username'];
//DATABSE DETAILS//require 'db.php';
$db_handle = mysql_connect($server, $dbuser, $password_db);$db_found = mysql_select_db($database, $db_handle);
if ($db_found) {
// user id ophalen
$user = mysql_query("SELECT * FROM users where `username` = '$username' "); $user_row = mysql_fetch_assoc($user);
$user_id = $user_row['id'];
// Kijken naar matches $query = mysql_query("SELECT distinct id FROM users WHERE id in ( select `id_user_2` as id from user_likes where(`id_user_1` = '$user_id') )");
if(mysql_num_rows($query) > 0) {
while($row = mysql_fetch_array($query)) { $id = $row['id']; $liked_username_query = mysql_query("SELECT * FROM users where `id` = '$id' ");
$liked_user_row = mysql_fetch_assoc($liked_username_query);
echo '"' .$liked_user_row['username']. '", '; }
} else { echo 'Je hebt geen matches!'; }
}
else { print "Database NOT Found."; mysql_close($db_handle);}
?>
Toon Meer
Overzichtelijke code op: http://pastebin.com/Z09pjiW0
Echter, wil ik het op de volgende manier hebben:
In de while wil ik een array maken, waarin deze waardes komen te staan. Dus iets als:
Met andere woorden, deze array moet dynamisch zijn. Hij moet zich namelijk aanpassen aan het aantal matches dat er is. Nu heb ik alleen geen flauw idee hoe ik dit moet doen. Iemand die mij hiermee kan helpen?
PS: Let niet op de veiligheid en ouderdom van de queries, het gaat me alleen even om het idee en dat het werkt.