osBanditi v.3 [aankondiging]

  • Zal geen PDO gebruiken, aangezien dit weer extra werk zal kosten.


    De source wordt werkend gemaakt en de fouten verwijderd.
    Dit is dit aan de eindgebruiker - downloader zelf te vervangen.


    Dit wordt al jaren gezegd dat MYSQL niet meer ondersteund zal worden, sinds 2008.


    Gr

  • hicham Het klopt dat dit al sinds 2008 al bekend is ;) sinds PHP 5.3 is het MySQL deprecated wat betekend uitfasering... Een aantal weken terug is PHP 5.5.X gereleased waarbij de MySQL functionaliteiten helemaal weg zijn op de PDO library na daar bestaat nog wel de MySQL Driver.

  • Bedankt voor de informatie, maar helaas zal ik dit niet doen.


    Aangezien ik hier naast ook m'n eigen RPG crime heb, wil de game wel van de fouten verwerken.


    Misschien dat iemand hierna de PDO statements / querys erin verwerkt.
    Wil de Osbanditi wel op weg helpen naar de 3.0 :).


    Gr


  • Hallo,


    PDO extra werk? Is ongeveer evenveel werk en je krijgt veel meer functionaliteit! Dit is een verkeerde denkwijze!
    "Het is iets minder tikken en daarom beter", met zo'n gedachtengang zal de kwaliteit van je code omlaag.


    Je moet kijken naar de onderhoudbaarheid. De complexiteit. Abstractheid. Afhankelijkheden. Kommentaar.


    Mvg,
    Tim

  • Snap het even niet, eerst fout doen dan goed?


    Zoals ik al zei, als hij klaar is kan iemand anders dat gaan doen. Als ik er voor betaald
    zou worden dan zou ik het wel gedaan hebben.


    Staan genoeg querys / update's in, dus extra werk vooral met hoe de scripting nu was gedaan.


    - Geen tabs
    - Geen comment's
    - If en else lelijk ingesteld
    - Dubbel coding $error = 1; if($error == "1") { echo ""; }


    Gr

  • Waarom zou je eerst voor een functie gaan die ze langzaam gaan afbouwen? Ik snap je gedachtegang niet helemaal.
    Het idee van deze hervisie was volgens mij het net maken van de code en dat zijn jullie op deze manier zeker niet aan het doen!
    Gooi die code eens op github zodat we allemaal push requests kunnen doen.

  • Waarom zou je eerst voor een functie gaan die ze langzaam gaan afbouwen? Ik snap je gedachtegang niet helemaal.
    Het idee van deze hervisie was volgens mij het net maken van de code en dat zijn jullie op deze manier zeker niet aan het doen!
    Gooi die code eens op github zodat we allemaal push requests kunnen doen.


    Volgens het net? Ahm weet niet of je de download sectie hier bent geweest, al die crime's / sources zijn in mysql.
    Ga jij die allemaal aanpassen dus? Mij maakt het dus niet uit of het Github komt, pm daar dus Web-Mobiel over.


    Extra hulp is welkom, wat ik niet zo zeer begrijp mensen zoveel argumenten etc. Maar nooit zelf de banditi afgemaakt tot
    een werkend versie.


    Gr

    Code
    Streetgun.net -> Terug aan de top!

    Bewerkt één keer, laatst door hicham ().

  • Ik zeg ook niet dat de downloads hier op ICTs goed zijn (Integendeel). Maar als jullie bezig zijn met het goed maken van de source, verwacht ik toch wel op z'n minst de MySQL aangepast.
    Web-Mobiel heeft in het verleden al besloten om alles buiten github te houden, dus daar ga ik me niet meer mee bezighouden. ;)


    Wil zeker af en toe kijken mocht het op github komen.

  • Ik zeg ook niet dat de downloads hier op ICTs goed zijn (Integendeel). Maar als jullie bezig zijn met het goed maken van de source, verwacht ik toch wel op z'n minst de MySQL aangepast.
    Web-Mobiel heeft in het verleden al besloten om alles buiten github te houden, dus daar ga ik me niet meer mee bezighouden. ;)


    Wil zeker af en toe kijken mocht het op github komen.


    Zoals ik al zei, mocht ik hiervoor betaald worden dan zou dit gebeuren,
    voor niets komt de zon op.


    Met goed maken, kan je ook verstaan dat de fouten eruit gaan.


    gr

  • Snap het even niet, eerst fout doen dan goed?


    Nee, eerst goed doen en niet fout. Mogelijk doe je het nu "fout" omdat je enkel afgaat op wat misschien even net iets minder moeite is voor nu, maar later misschien weer heel veel werk kan opleveren. Wat is daar het nut van?

    Zoals ik al zei, als hij klaar is kan iemand anders dat gaan doen. Als ik er voor betaald zou worden dan zou ik het wel gedaan hebben.


    Dus, jij maakt van A een B. Terwijl C misschien beter is en dat je dat ook meteen kan doen zonder veel extra moeite? En met als reden omdat je er geen geld voor krijgt? Waarom zou je er dan aan werken?
    Staan genoeg querys / update's in, dus extra werk vooral met hoe de scripting nu was gedaan.

    - Geen tabs
    - Geen comment's
    - If en else lelijk ingesteld
    - Dubbel coding $error = 1; if($error == "1") { echo ""; }r


    Als je dit onder verbetering staat, dan heb je het mis. Dit is maar de oppervlakte van wat de kwaliteit van een applicatie verhoogd in de back-end.


    Het is een open source project. Dat houd in, gratis. Maar je gaat niet voor kwaliteit omdat je niet betaalt krijgt? Dat is niet de mentaliteit van werken aan een open source project!!!

  • Verbeteringen:


    - Fouten in script
    - Tabs toevoegen
    - If en else aanpassen
    - Dubbel coding weg
    - Toevoegen van Jquery
    - Toevoegen van XML / AJAX / PHP


    Je moet wel snappen, dat ik niet heel ver ga. Ik heb enkel de hulp aangeboden dit script in werkend staat te krijgen / aanbieden.
    Veel mensen hebben beloofd OSBANDITI aan te pakken en werkend te krijgen, nog nooit gezien sinds 2008.


    Waarom ik er aan werk zonder geld, omdat ik het snel werkend kan krijgen. En 1x wat gedaan te hebben wat al jaren wordt beloofd.
    De source staat te download, als iemand het beter kan download / begin ermee. Niemand wordt ervan weerhouden om een 2e project te starten, vervolgens die wel aan te bieden in Github toch?


    PS: Ik stop met reageren tenzij het over update's gaat, wil niet als een klootzak overkomen..


    Gr,

    Code
    Streetgun.net -> Terug aan de top!

    Bewerkt één keer, laatst door hicham ().

  • Oke, en hierbij stop de discussie over of het wel of niet in PDO geschreven gaat worden.
    Ook stopt hierbij de discussie van wel of niet op github, de ts heeft zich hierin duidelijk gemaakt en het kan wel blijven herhaald worden, maar heeft toch geen zin.


    Wil je de discussie aangaan dan verzoek ik je dit te doen via PB, maar om het topic schoon te houden houden we hiermee op.
    De eerstvolgende die over de bovenstaande onderwerpen verder gaat zal worden gewaarschuwd!

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!