PHP OOP login

  • Hallo allemaal,


    Ik ben een site aan het maken in OOP.


    Nu ben ik bezig met een login functie.


    Login.php


    Laad mijn framework!!


    framework/framework.php


    framework/classes/Account.class.php


    Gebruik ik zo de try-catch methode goed?


    In de login functie moet altijd false terugkomen lijkt me?


    Ik hoop dat iemand mij wat positieve kritiek kan geven, omdat OOP redelijk nieuw voor mij is. :)


    Alvast bedankt!


    Youri van Mill

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Volgens mij kan je exception-handing voor verschillende doeleinden gebruiken. Ik weet alleen niet 100% zeker of dit de juiste manier is waarvoor ze bedoeld zijn.


    Ikzelf gebruik exceptions voor het scheiden van probleem-oplossing:
    Je login functie gaat normaal gezien errors throwen en deze zullen worden gecatched op een hoger niveau. Dit is meestal wanneer je je login method zelf oproept, echter is dit niet persee altijd het geval, want je zou zelf nog enkele niveau's hoger kunnen gaan. Het idee is dat zo je exception 'op-borreld' zodat ze op een hoger niveau afgehandeld kunnen worden. Hierdoor kan je je error handling specifieker maken namelijk je kan dit verwerken met de rest van je main code, dit is niet het geval wanneer dit zou gebeuren zoals nu, in de login function zelf.


    Je kunt ook zelf nieuwe types van exceptions maken, bvb een PassIncorrectException en EmptyFieldException. Deze kan je dan apart afhandelen.
    Wanneer je dan #talen zou ondersteunen op je website hoef je enkel de juiste text voor die exception te laden, Ipv deze hardcoded mee te geven.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!