PHP / PDO Bestand uploaden

• Al opgelost!

Hallo allemaal,

Ik heb een script geschreven welke bepaalde data moet opslaan in de database en ook een bestand op de server moet uploaden.

De gegevens die worden opgeslagen zijn: city_name, city_slug en city_plan. Nu slaat hij de eerste twee wel op, maar de laatste maar half. Hij zet namelijk enkel city-plans/ in de table.

Code:

add-city.php

Class:

Waarschijnlijk zie ik door de bomen het bos niet meer... Maar wie weet wat ik fout doe?

EDIT: Ik zag inderdaad door het bomen het bos niet meer! Ik was vergeten deze line toe te voegen aan de <form>

PHP
    enctype="multipart/form-data"
  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Mijn manier van werken is meestal beginnen bij de front-end opmaak, zodat ik weet waar ik op bouw/programmeer.
    Zodat ongevallen als deze niet voorkomen, maar wel script ongevallen die duidelijk op te merken zijn.

Misschien dat je daar iets nuttigs uit kan halen.

Succes bro :thumbup:

• Ik hoop dat dit slechts een begin is van de code, aan de upload te zien wordt er niks gecontroleerd en kan ik zonder pardon alle bestandsformaten uploaden.

Probeer overigens foutmeldingen te voorkomen, wanneer je move_uploaded_file doet kan je dit beter in een if statement plaatsen.
    Als hij daarin faalt kan je nog een nette melding naar je gebruikers toe plaatsen, anders krijg je een lelijke PHP error wat je gebruikers kan afschrikken.

Mocht je meer advies nodig hebben weet je me te vinden, succes! :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!