Belasting/kvk belgie

  • Hallo allemaal,


    Ik ben van plan om binnenkort een online criminals game te starten.
    het is de bedoeling dat deze site wat inkomsten gaat krijgen, maar hierover heb ik een aantal vragen.
    Ik ben woon achtend in België en weet niet hoe de regels zijn met betrekking tot belasting etc.


    Kan iemand mij misschien vertellen of ik me in moet schrijven als bedrijf en moet ik een btw nummer etc hebben om inkomsten te mogen innen?


    Met vriendelijke groet,


    Jordy Gijsbers

  • Hallo,


    dat hangt grotendeels af of je al moet belasting betalen of niet.
    als je al belasting moet betalen dan kan je dat doen zonder BTW nummer MAAR je moet dat wel invullen op je aangifte fiche bij occasionele inkomsten.
    Maar hoe meer je eraan verdient moe meer je belasting erop moet betalen, bij het meer verdienen dan +- 100 euro per maand dan is het beter dat je een BTW nummer aanvraagt.
    ( Deze informatie had ik 2 jaar geleden gekregen van mijn boekhouder, kan eventueel al anders zijn. Maar ik denk van niet)


    Ik ben sinds eind 2012 overgestapt naar een bijberoep, Dit omdat ik IDeal en MrCash nodig had om mijn site en dat is BTW plichtig


    PS: Je kan altijd naar een boekhouder gaan om informatie, informatie kost niets en zij leggen je het uit wat het beste zou zijn voor u.


    Mvg,


    Aaron T.

  • Binnenkort is het in België 500euro dat je mag bijverdienen zonder dat je die moet aangeven bij de Belastingsdiensten :D


    Verder kan je gewoon een BTW nummer aanvragen.
    Maar ik geloof wel dat je daarop BTWS zal moeten betalen.


    Of het veel is. daar kan ik mezelf niet over uitspreken.

  • Ik ben niet woonachtig in België, echter heb ik wel een interessant artikel gevonden waar je het antwoord zeker in gaat vinden! http://euro-bijverdienen.be/fi…astingen-en-bijverdienen/


    J.Hermans
    500 euro is wel heel weinig, ik mag in Nederland tot 13.500 euro per jaar bijverdienen zonder dat ik mijn studiefinanciering verlies. En als ik bijna op de grens zit aan het einde van het jaar zorg ik er gewoon voor dat ik de laatste facturen van dit jaar in het volgende jaar verstuur.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!