Beste ICTscripters,
Ben al een tijdje bezig met het schrijven van mijn eigen mafia game, totaal anders dan alle andere games op de markt. Ik had/heb een idee voor ogen waarbij het de bedoeling is dat spelers een stad tot hun beschikking krijgen. In deze stad zijn 10 gebouwen met elk hun eigen functies. Het is de bedoeling dat spelers d.m.v. diverse resources de gebouwen kunnen upgraden. Dit spel element is 'gejat' van Travian. Naast de gebouwen kunnen spelers bezig gaan met hun werknemers. Deze werknemers beschikken over een aantal vaardigheden zoals schieten en auto rijden. Om spelers met elkaar te laten concurreren is er een uitgebreid aanvalssysteem waar een vrij complexe berekening inzit die ervoor zorgt dat de sterkste als winnaar uit de strijd komt.
Nu je een beetje weet hoe het spel in elkaar zit, hoe zouden jullie spelers laten weergeven waar ze op dit moment staan? Ik vind een ranglijst erg saai én standaard en daarnaast is er bij een paar honderd spelers al snel geen overzicht meer. Ik heb zelf al aan de volgende elementen zitten denken:
- Een grafische kaart met daarop je positie en je 'buren'
- Een ranglijst die te sorteren is op een aantal elementen zoals geld, niveau etc
Hoe zouden jullie dit oplossen?
Ben benieuwd naar jullie reacties.