Inhoud pagina verbergen

• Hey,

Ik heb een PHP script die wat gebruikers informatie vertoont, de informatie op die pagina wordt door een Java programma ingelezen en gebruikt. Nu is de informatie die het PHP scriptje bevat niet gevoelig, ik wil het toch liever verbergen.

Ik zat er dus aan te denken om het scriptje te CHMODDEN, zodat als mensen toch het scriptje op de site vinden ze geen toegang zullen krijgen, en niks kunnen zien. Helaas returnde daardoor het Java programma een 403 error, deze kon ook niet meer de informatie ophalen.

Is er een manier waardoor ik bezoekers een lege witten pagina laat zien, maar dat als bijvoorbeeld de Java programma het oproept het scriptje wel informatie laat zien? Of iets in deze richting / beter werkt?

Misschien handig om toe te voegen, het Java scriptje werkt in deze richting:

Code
    final URLConnection connection = new URL(URL)).openConnection();
     final InputStreamReader inputStreamReader = new InputStreamReader(connection.getInputStream());
     final BufferedReader reader = new BufferedReader(inputStreamReader);

Alvast bedankt!

• Hallo,

Wat je kunt doen is door middel van bijvoorbeeld .htaccess enkel jouw IP toegang te geven.

Mvg,
    Tim

Hi,

Bedankt voor je reactie!
    Dat is helaas niet mogelijk, het Java programmaatje wordt namelijk gebruikt door de gebruikers van de site, dat worden teveel IP addressen. Sorry, ben dit vergeten te melden in mijn beginpost.

• Zijn het allemaal local files en worden ze ook local opgelezen?
    Zoja:
    Dan kan je met .htaccess aangeven dat je de pagina wilt weigeren voor allen, maar dit neemt je niet het recht af om met php of een andere programmeer taal de data in te lezen.
    Dus dan heb je de bestand bereikbaar voor je programma's maar niet online op het net.

Voorbeeld:
    Ik gebruik de onderstaande bestanden.
    .htaccess:

Code
    <Files verborgen.html>
      order allow,deny
      deny from all
    </Files>

verborgen.html:

PHP
    <html><body>wat informatie hier </body></html>

laadpagina.php:

PHP
    <?php
    echo file_get_contents("verborgen.html");

Resultaat als ik naar http://www.jousite.nl/verborgen.html ga:

Code
    403 forbidden error

Resultaat als ik naar http://www.jousite.nl/laadpagina.php ga:

PHP
    <html><body>wat informatie hier </body></html>

Met vriendelijke groet,
    Ismail
    enthousiaste game developer

Bewerkt één keer, laatst door ismail123 ().

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!