Laatste 5 topics van een bepaald deel van het forum laten zien

  • Beste allemaal


    Zo als jullie weten was ik bezig met een tab systeem voor me crime game dat is werkt nu onder hand (probleem zelf opgelost)


    Nu is mijn vraag dus ik wil de laatste 5 topics van een bepaald deel van het forum laten zien hoe moet ik dat doen ?


    Ik heb nu in alle 5 de tabs de zelfde berichten en dat is niet de bedoeling


    1 - Nieuws : Daar dus de laatste 5 topics van nieuws
    2 - Bugs & Fouten : Daar dus de laatste 5 topics van Bugs & Fouten
    3 - Veiling : Daar dus de laatste 5 topics van Veiling
    4 - Betalings Probleem : Daar dus de laatste 5 topics van Betalings Probleem
    5 - Updates : Daar dus de laatste 5 topics van Updates


    En als er dus maar 1, 2, 3, 4 of niks is dat ik dus ook maar 1, 2, 3, 4 of niks zie in dat stukje van de tab


    Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelgd


    Hier een screen van hoe het er uit ziet



    Hier de code van de laatste 5 forum topics wat je ziet op index.php



    Ik heb alleen het eerste deel van de 5 tabs laten zien dat i.v.m teveel code wat dus over bodig is


    Alvast bedankt voor de hulp


    Mvg Terr0r

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Nou zoals ik het lees wil je van elke categorie 5 topics laten zien. Dat zou je heel simpel kunnen doen door te bekijken welk veld in de tabel fomumtopics bepaald welke categorie het is. dus bijvoorbeeld:
    dit is je huidige code:

    SQL
    $topic2 = mysql_query("SELECT * FROM `forumtopics` ORDER BY `lastreplydate2` DESC LIMIT 0,5");


    Word dan

    SQL
    $topic2 = mysql_query("SELECT * FROM `forumtopics` WHERE  [b]JouwCategorieBepalendVeld = 1 [/b] ORDER BY `lastreplydate2` DESC LIMIT 0,5");


    kun je 2 dingen doen er een grote loop omheen gooien dat je code 5 keer word uitgevoerd of via een functie dat je in ieder geval geen dubbele code hebt of gewoon code kopiëren en verdubbelen. \


    OT: Je code is erbarmelijk slecht ooit van JOINS gehoord?

  • -Maikel


    Dank u wel voor u bericht


    Als ik het goed begrijp moet ik dus tussen die ---> tags Hier het ID van het forum deel neer zetten wat ik dus wil zien ? klopt dat ? = 1


    Wat kan ik het beste doen ? Wat is wijsheid om tegaan doen ?


    Ik zelf denk via een functie zo dat je dus geen dubbel code hebt


    De code is inderdaad bagger ja klopt ben ik het helemaal met u eens


    Ik heb er wel eens iets over gehoord alleen nog niet mee gewerkt altans niet dat ik zo weet


    Alvast bedankt voor de hulp


    Mvg Terr0r

  • Ik heb maar even de tijd genomen om even iets te fixen, ik heb geen idee hoe architectuur inmekaar zit maar dit zal genoeg zijn om te kunnen doen wat het moet doen voor jou. Misschien zit er ergens een kleine fout ( namelijk de code niet getest. ) maar neem aan dat je daar wel de set skills voor hebt om het te fixen en anders stuur je maar een PM.


    Wat je nog kan doen is de heel de table in de functie erbij proppen maar dat mag je zelf doen.


  • Terr0r
    Klopt de waarde wel die gegeven is, wat krijg je als foutmelding??


    Welke waarde ?


    Ik dacht dat ik dit zo kon kopieren en plakken foutje van mijn kant dus


    Ik krijg dus niks tezien dat is de foutmelding


    Hallo,


    Terr0r, heb je wel zijn code aangepast naar je eigen systeem?
    Zo ja, wat? En kun je dit laten zien? Welke foutmeldingen kreeg je?


    Mvg,
    Tim



    Ik heb geen code aangepast


    Ik dacht dat ik dit zo kon kopieren en plakken foutje van mijn kant dus


    Ik krijg dus niks tezien dat is de foutmelding


    Wat zou ik dan moeten veranderen zo dat het wel gaat werken ?


    Het lijkt mij dat ik hier iets in moet gaaan aanpassen



    Kwa cijfers en forum ID'S /namen denk ik


    Het is zo als je kan zien nu over als het zelfde in de 5 tabs


    Dat ik in tab 1 dus

    PHP
    <?echo$topic->subforum;?>

    moet veranderen naar het ID/naam van nieuws subforum klopt dat ?


    Ik hoor het wel


    Alvast bedankt voor de hulp


    Mvg Terr0r

  • Probeer het eens via de volgende functie mysql_error(), dan kom je er wellicht beter uit dan gaan te zitten gokken.


    Dankje wel


    Ik heb daar eens naar gekeken alleen ik kom er niet uit ik snap het niet helemaal


    Ik moet dus iets veranderen in mijn php file dat hij dus iets van uit de database haalt van het forum heb ik dat goed ?


    Ik moet als ik het goed begrijp in de php file voor bijvoorbeeld nieuws de ID en/of naam van het nieuws forum in de php zetten wat in de database staat ?


    Mvg Terr0r

  • Ik denk dat jij beter een PHP beginners boek kan kopen, dit zijn de meest simpele dingen die je maar kan bedenken.
    Er komt een foutmelding, wat betekend die melding (Google).


    Probeer eerst eens serieus te gaan kijken in plaats van alle kleine dingen te vragen, dit zijn dingen die je moet kunnen wil je met PHP werken.

  • Citaat

    Ik heb geen code aangepast


    Ik dacht dat ik dit zo kon kopieren en plakken foutje van mijn kant dus


    Citaat

    Ik heb maar even de tijd genomen om even iets te fixen, ik heb geen idee hoe architectuur inmekaar zit maar dit zal genoeg zijn om te kunnen doen wat het moet doen voor jou. Misschien zit er ergens een kleine fout ( namelijk de code niet getest. )


    Beantwoord dat je vraag?
    Tevens zie ik met jouw code niet dat zijn code gebruikt is.


    Neem je de moeite wel? Of lukte het niet? Zo nee, wat niet.


    Mvg,
    Tim

  • Beantwoord dat je vraag?
    Tevens zie ik met jouw code niet dat zijn code gebruikt is.


    Neem je de moeite wel? Of lukte het niet? Zo nee, wat niet.


    Mvg,
    Tim


    1 - Dat beantwoord wel en niet mijn mijn vraag
    2 - klopt ik heb het stukje code wat maikel heeft gemaakt er in gezet gekopieerd en geplakt en dat werkt niet dan zie ik dus niets meer in het tabje nieuws
    3 - ik neem zeker de moeite wel want ik heb bijvoorbeeld dit

    PHP
    <a href="viewtopic.php?f=<?echo$topic->subforum;?>&t=<?echo$topic->id;?>"><?echo$topic->title;?>

    naar dit

    PHP
    <a href="viewforum.php?f=8&t=<?echo$topic->id;?>"><?echo$topic->title;?>

    van viewtopic.php?f= naar viewforum.php?f=8 als ik nu op de link klik kom ik steeds in het zelfde forum gedeelte uit dat is dus niet goed en als ik dit er in zet viewtopic.php?f=8&t=93 dan kom ik steeds in het zelfde topic uit dat is dus niet helemaal juist


    Ik moet dus bij nieuws de laatse 5 bericht zien van nieuws en als daar maar 3 berichten staan moet ik dus maar 3 berichten zien in het tabje nieuws zien


    Ik puzzel nog even verder als iemand de juiste oplossing heeft zie ik dat graag


    Alvast bedankt voor de hulp


    Mvg Terr0r

  • Hallo,


    Het was niet de bedoeling dat je zijn code enkel zou kopiëren en zou plakken.
    Hij maakte een opzet van hoe het waarschijnlijk moet in jouw systeem. En dat je dit zelf verder moet uitwerken/aanpassen.


    De verschillen die je laat zien zijn miniem en niet echt anders. Systeem-wise.


    Probeer misschien even iets meer PHP code te kloppen en aan te passen. Vooral de queries.


    Maar bovenal, begrijp het. Ik persoonlijk krijg het gevoel dat je wat "kliederd" en niet weet wat je doet. Je kopieert code en kijkt er niet eens naar. En zodra het niet werkt gooi je het weg. Zover ik kan zien.
    Kijk onder andere naar hoe je DB in mekaar zit. Welke relaties. Wat voor actie moet je uitvoeren om de juiste dingen te selecteren. Hoe vertaal je dit in myql en phpcode.


    Mvg,
    Tim


  • 1 - Nee dat was ook niet de bdoeling klopt helemaal alleen ik dacht dus dat het wel zo was mijn excuus daar voor
    2 - Dat begrijpt ik het is ook heel mooi dat maikel en ander mij wil helpen
    3 - Dat snap ik niet helemaal ? Zou ik daar via pm wat meer uitleg over kunnen krijgen dat i.v.m dat het niet topic gericht is maar meer offtopic
    4 - Ik probeer echt van alles maar tot nu toe zonder echt het goeie of bijna goeie resultaat
    5 -


    A - Dat is dan niet het juiste gevoel wat je krijgt
    B - Ik klieder niet zo maar iets aan ik weet wat ik doe
    C - Ik kijk zeker wel naar wat ik doe als het niet werkt zet ik het weer terug zo als het was want dan werkt het niet dan laat ik het niet zo staan dan begin ik weer opnieuw


    6 - Daar kijk ik ook na naar me DB alleen ik kom er nog niet uit zo als het zou moeten maar goed blijven proberen tot het wel werkt


    Als iemand mij kan zeggen hoe ik verder kan hier mee zo dat het wel werkt


    Alvast bedankt voor de hulp


    Mvg Terr0r

  • Nou kliederd ( geintje ),


    Ik heb hier een functie gebouwd.



    De functie kunnen we gaan aanspreken. Hieronder zie je een for loop. We gaan hier een x aantal keer de functie mee draaien. In dit geval beginnen we met 1 dan 2 3 4 en als laaste 5. De operator =< staat voer zolang i kleiner of gelijk aan is dan voor de code in de loop nog maar een keer uit.
    we zorgen er voor met de echo dat dat alles word gedisplayed.


    PHP
    <?php
    	for( $i = 1; $i =< 5; $i++ )  //Soort van instellingen voor de loop
    	{ 
    		echo getTopics( $i ); // functie aanspreken 
    	}
    
    
    ?>


    We hebben vervolgends nog een probleem je hebt een soort van sleutelveld waar mee je het forum bepaald. In de vorige versie had ik hem forum genoemd en nu subforum want dat zal je sleutel veld wel zijn. Hopelijk lukt de implemenatie nu beter.

  • Beste Maikel


    Als ik het dus goed begrijp kan ik dit



    Vervangen voor dit ?



    En moet ik de loop dus ergens in newsforum.php zetten ?


    Of zit ik er nu helemaal naast ?


    Mvg Terr0r

  • Beste maikel


    Met mijn code



    zie ik dit



    Als ik mijn code vervang voor die van u



    Dan zie ik dit



    Als ik het stukje voor de loop er inzet ben ik de rechterkant van het menu kwijt en alles wat onder wachttijden staat



    Dan zie ik dit



    Mvg Terr0r

  • Kom op zeg, dit is basis kennis die je moet hebben voordat je een website kan gaan bouwen. Je moet niet klakkeloos aannemen wat ik zeg, analyseer wat en hoe iets werkt. Hier neerzetten van dat mijn code niet werkt als je hem kopieert werkt niet. Om te beginnen plaats eerst maar is de functie maar boven de loop. Kijk uberhaupt of de subforums 1 tm 5 wel bestaan misschien gebruik je wel 5 8 23 12.
    PM je FTP gegevens maar en welke file het is dan pas ik het aan en kan je misschien er van leren hoe het moet.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!