Verbinding maken tussen Windows 8 laptop en Windows XP desktop

• Hallo iedereen,

Ik ben te weten gekomen, dat als ik een printer heb aangesloten op 1 pc, dat ik die ook kan gebruiken voor andere draadloze apparaten via hetzelfde netwerk.

Alleen heb ik liggen proberen, maar ik kan men printer niet vinden op mijn laptop...
    Ik heb via de Desktop pc de printer beschikbaar gezet (met delen)
    Alleen kan ik die hier niet terug vinden..

Ik heb al tuts opgezocht, maar via deze werkt het niet echt :s
    Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
    En kan me hierbij helpen?
    Alvast bedankt,

Mvg

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Je kan proberen de printer op een geldig fixed ip te zetten binnen je netwerk.
    Als je dan een scan doet naar printers, kun je normaal ergens dit ip invullen.
    Dan zou hij hem moeten zien.

Indien hij niet detecteert welke printer het is, kun je meestal een van de standaard drivers installeren. Dan kun je geen extra functies gebruiken zoals dubbelzijdig afdrukken of kleur, maar dan heb je toch al zeker een basis print mogelijkheid.

Indien het een vrij nieuwe printer is, dan zou ik eens kijken op de site van de maker van de printer en hun software en drivers downloaden en installeren.
    Die hebben tegenwoordig bijna allemaal een eigen controle paneel.

• hallo,

de pc moet aanstaan waar je printer is aangesloten en gedeeld is,
    ook moet je het delen openzetten ( bij windows xp was het niet voldoende omallene printer te delen als ik mij niet vergis)

op de andere computer moet je zoeklen op je naam van je printer

Zijn je beide pc's aangesloten op dezelfde router?( zonder dat er een andere router tussenzit?)

Staat je router het wel toe om toepassingen te delen? BV bij telenet (België) moet je op hun router dit openzetten voor sommige printers.

Mvg, Aaron

• Hallo,
    Ja bije computers staan opzelfde router,
    Altans toch modem (bij telenet een modem met wireless internet erbij die op de desktop is, en ook op de laptop gebruik)

Alleen zit ik dus met problemen naar het zoeken van de printer op windows 8, op de xp moet het juist gebeurd zijn, ondanks we op school een video hebben gezien om dit te doen tussen 2 xp computers.

Mvg

• heb je bij windows 8 naar hardware en geluiden gegaan in het configuratiescherm? en daar apparaat laten toevoegen? dat hij evne zoekt?

Mijn printer vindt hij wel ( windows xp ) en zoeken ( windows 8 )

Bij mij lag het aan de telenet router, ik deed dit:
    inloggen op mijn telenet ( https://www.telenet.be/mijntelenet )
    en daar naar je router instellingen gaan, bij geavanceerd naar IPv4 Firewall & Port forwarding gaan
    Blokkeer gefragmenteerde IP pakketten uitschakelen
    en
    UPnP actief of actief zetten ( standaard niet actief)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!