• Hallo,

Het is al weer een poos geleden dat ik iets gebouwd heb, en loop nu tegen een probleem aan.
    Ik heb een functie geschreven die het aantal seconden omzet naar: Uren, Minuten, Seconden.

Functie:

Code
    function timer($value){	$d = floor($value / 86400);	$h = ($value / 3600) % 24;	$m = ($value / 60) % 60;	$s = ($value) % 60;
    	return $h.' uren '.$m.' minuten '.$s.' seconden';}

Ik gebruik dus het volgende als code:

Code
    func(time() - $var['tijd']);

Echter in plaats dat er afgeteld word, word er omhoog geteld. (Als je dus bijvoorbeeld 10 seconden hebt, en je herlaad de pagina zijn dit er bijvoorbeeld 13).

Iemand een ideé wat ik fout doe?

PS: Wijs me gerust op fouten, of iets dat beter kan. (Zoals gezegd, is een poos geleden).
    Alvast bedankt!

• Hallo,

Als time() "nu" (voor het gemak de waarde 100) is en jou $var tijd 10:00 vandaag (voor het gemak de waarde 80) is sinds epoch (dus time() van dat moment).
    Dan krijg je dus bij wijze van spreke 100-80.

20 secondes geleden.
    Herlaad je de pagina, dan gaat time() omhoog. Dan wordt time() niet 100, maar 101.
    Dan heb je dus 101-80. Wat dus 21 is.

Het klopt dus dat je functie optelt.

Verder weet ik niet wat je doel is, kan daar dus niet meer over zeggen.

Mvg,
    Tim

• Juist, maar hij moet juist niet optellen, maar aftellen.
    Ik weet alleen niet wat ik fout doe.

Google is ook geen grote hulp, want krijg meestal resultaten in verband met Javascript. (Zoek ik dus niet).

• Juist, maar hij moet juist niet optellen, maar aftellen.
    Ik weet alleen niet wat ik fout doe.

Google is ook geen grote hulp, want krijg meestal resultaten in verband met Javascript. (Zoek ik dus niet).

Waarom wil je aftellen?
    Je kan gaan aftellen als jouw $var tijd groter is dan time. Dan moet je $var - time() doen.

Mvg,
    Tim

• Dat had ik al geprobeerd, echter zet die dan een - voor het aantal uren, minuten, seconden.
    Ik moet aftellen om te laten zien in hoeveel uur, minuten, seconden een bepaald event eindigt.

• Dat had ik al geprobeerd, echter zet die dan een - voor het aantal uren, minuten, seconden.
    Ik moet aftellen om te laten zien in hoeveel uur, minuten, seconden een bepaald event eindigt.

Dan is jouw $var tijd in het verleden. Maar deze moet naar het heden gezet worden.

Mvg,
    Tim

• Dit zijn gewoon wat kleine berekeningen... ik denk dat je verkeerd ging bij je delta tijd

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!