Hallo iedereen,
Even een discussie topic over auto's.
Wat denk jij van elektrisch rijden?
Schrijf hieronder je reactie.
Hallo iedereen,
Even een discussie topic over auto's.
Wat denk jij van elektrisch rijden?
Schrijf hieronder je reactie.
Ik vind het best wel een kansloze uitvinding.
Simpel weg omdat het opladen niet snel genoeg is, wanneer dit wel mogelijk is je enorme pieken krijgt in het elektriciteitsnet.
Er niet genoeg centrales zijn om deze pieken op te vangen en elektriciteit een energiebron is dat niet goed opgeslagen kan worden.
Verder moeten we een compleet nieuwe infrastructuur aanleggen van stopcontacten langs stoepranden van steden en dorpen. Om dan nog maar niet te beginnen over de oorlog die de huidige oliemaatschappijen beginnen tegen de elektriciteit leveranciers.
Kortom leuke innovatie, maar nog steeds niet efficiënt.
Laat ze dan zorgen dat we allemaal op aardgas of zonnebloem olie (alhoewel dat wel gaat stinken..) kunnen rijden, en betaalbaar wordt.
Elektrisch rijden, niks voor mij !
Hoe je het ook bekijkt, we moeten een andere oplossing vinden. Fossiele brandstoffen raken op en het verbranden van die brandstoffen is heel slecht voor het milieu.
M.Beers
Waarom is er een nieuwe infrastructuur nodig? Je kan nog gewoon oplaadstations (de nieuwe tankstations) gebruiken. Daarnaast kan je thuis een paal plaatsen, maar meer heb je toch niet nodig? Met fossiele brandstoffen had je niet eens een paal thuis staan.
Mocht het opladen thuis of op je werk langzaam gaan maakt dat ook niet veel uit. De meeste mensen met een gewone auto zullen niet de hele dag aan het rijden zijn en als jij om 5 uur met je kantoorbaan klaar bent is je auto voldoende opgeladen om naar huis te rijden. En anders heb je nog een tank.. oplaadstation.
ff pissen in de tank schijnt ook te werken, haha duurt alleen ff tot die vol is
Mocht afgelopen zomer in een stel elektrische auto's rijden in Georgië/Turkije.
Best grappig hoe die dingen rijden. Compleet stil en je hebt alleen stand van 10km, 20km, 50km en 80km per uur (mocht niet harder voor demonstratie).
Rijdt wel ontzettend chill en is niet eens zo duur om te maken.
Punt is dat je wel zo'n magneet motor moet laten maken en het best gevaarlijk is ivm de energie die het produceert.
Deze auto's hadden geen accu maar gebruikte magneet motoren, dus geen oplaad station nodig.
Victor Die oplaadstations moeten wel gebouwd worden dus een nieuwe infrastructuur...
Waarom zou er dan een nieuwe infrastructuur nodig zijn?
Het net ligt er al en denk dat het de komende jaren de vraag nog wel aankan.
Zullen vast en zeker wel soort van zonnepanelen komen, alleen dan speciaal voor elektronische auto's.
Maar van mij mogen ze die elektrische scooters afschaffen or een bepaald geluid opmaken, want die dingen hoor je niet eens aankomen (fietspad).
Kan je af en toe best van schrikken, want echt zachtjes rijden ze ook niet...
@Swaffelaar,
Dit ben ik met je eens. Misschien een klein brom geluidje. Maar niet te hard.
Wat voor geluid maakt me niet uit, als het maar geluid maakt :p
Dat ze het ooit hebben goed gekeurd.
M.Beers. dan heb jij volgens mij niet goed opgelet op school aangeien een infrastructuur iets veel groters is dan alleen een oplaadstation...
Infrastructuur is het totaal van ontroerende voorzieningen zoal bijv. bekabeling of het wegennet of heb ik dat nou mis...
Het land / de wereld is nu nog maar beperkt gevuld met oplaadpunten, dus moeten deze gebouwd worden (infrastructuur van oplaadpunten).
Verder is het onhaalbaar om heb ook over het huidige elektriciteitsnet te laten gaan. Dit is omdat je per auto al +/- 3400 watt nodig hebt om hem op te laden dit staat gelijk aan 10 plasma televisies. Als dit boven ons huidige verbruik komt zou je overdag hoe dan ook een probleem krijgen.
Daarnaast is het ook nog eens een nadeel dat je maar max. 180km met een volledig gelade auto kan rijden wat zelfs voor Nederlandse gewoontes gewoon te weinig is, je kan dan niet eens van Den Helder naar Maastricht en terug rijden zonder je auto minimaal 3x te moeten opladen.
Misschien niet maar het is wel goedkoper dan de diesel/benzine.
Of denken jullie van niet?
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!