• Beste Leden,

Op mijn website gebruik ik een Nivo Slider. Alleen is het probleem dat ik telkens moet inloggen op mijn ftp om een slide toe te voegen.
    Is er misschien een mogelijkheid om deze uit een map op te laten halen? zodat ik via een cms kan uploaden naar die map?

Heeft iemand hiervan toevallig verstand en een code van liggen??

• Ik heb geen ervaring met NivoSlider, maar heb wat in elkaar gezet wat je mogelijk helpt om dit te realiseren.
    Het is een soort BBcode systeem.

Dit is te vinden op:
    http://s1.jordykroeze.com/nivoslider.rar

Je gebruikt een CMS, dus stel je toonde de tekst op deze manier:

PHP
    echo $cms->text;

Gebruik dan nu:

PHP
    echo VervangNivoSlider($cms->text);
    // echo VervangNivoSlider('<strong>Tekst voor de slider =)</strong><br />[NivoSliderBegin-landschap-dark-NivoSliderEind]<br /><i>Tekst na de slider!</i>');
    // Laat alle plaatjes van het album "landschap" zien, met als thema van NivoSlider "dark"

De code heeft de optie om zowel een map als een thema te kiezen, waardoor je gewoon via je CMS een slider kan toevoegen op een pagina.
    Er ontbreekt nog wel een upload gedeelte, maar die kunt je vast wel vinden/maken.

Je kan nu BBcodes gebruiken zoals: [NivoSliderBegin-landschap-dark-NivoSliderEind]
    Dit zal de slider toevoegen met alle fotos uit de map landschap, en als thema dark.

Heb de code niet getest, maar de kleine foutjes die er (mogelijk) zijn zullen vast niet moeilijk zijn om op te lossen.
    Hoor het wel als het gelukt is, of als je ergens tegenaan loopt.

Pekelterror

Bewerkt één keer, laatst door pekelterror: Vergeten te melden wat de BBcode is. "Je kan nu BBcodes gebruiken zoals: [NivoSliderBegin-landschap-dark-NivoSliderEind] Dit zal de slider toevoegen met alle fotos uit de map landschap, en als thema dark." ().

• Beste Pekelterror,

Ik gebruik de volgende code:

Nu zoek ik iets wat uit de map slider alle fotos laat zien ipv dat ik het handmatig moet toevoegen in de code.

• Dat is toch super simpel....

• Beste Michael,

Ik krijg de volgende error te zien als ik jou code toepas:
    Warning: opendir(TEMPLATEPATH/images/slider/): failed to open dir: No such file or directory in /home/hweijts/domains/de-horizon.net/public_html/templates/horizon/index.php on line 39

• @Starhosting Ik ga natuurlijk niet alles voor kauwen... een beetje zelf initiatief is ook gewenst ;) in mijn voorbeeld gebruik ik het constante TEMPLATEPATH, als deze dus niet bestaat moet je deze aanpassen naar jouw systeem.

• Aangepast naar de map die ik gebruik krijg nu een andere error:

PHP
    Warning: opendir(http://149.210.133.201/~hweijts/templates/horizon/images/slider/): failed to open dir: not implemented in /home/hweijts/domains/de-horizon.net/public_html/templates/horizon/index.php on line 39
  • Ik heb het nu zo staan:

Om een map op te roepen gebruiken wij:

PHP
    <?php echo TEMPLATE_DIR; ?>
  • Ja dat zie ik aan je error :whistling: en je moet ipv een URL en PATH gebruiken.

dus NIET: http://domain.com/templates/horizon/images/slider/ ...

en WEL: /domains/domain.com/public_html/templates/horizon/images/slider/ ...

Dit is een voorbeeld via mijn domein en kan afwijken. Probeer eens de volgende code:

PHP
    <?php echo dirname(__FILE__); ?>

Pas daarna het path aan naar je slider afbeeldingen

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!