[Onderzoek] WordPress Framework

• Beste scripters,

Momenteel ben ik bezig met een framework waarin je in +/- 8-10 uur een thema kan opbouwen met adminpanel. Dit is voor WordPress redelijk snel omdat wanneer je dit zelf wilt schrijven je redelijk lang bezig bent. Momenteel gebruik ik het zelf maar ik wil het misschien onder licenties uitbrengen. Hiervoor wil ik een kort onderzoekje doen onder de programmeurs / developers, geheel vrijblijvend ofcourse.

1. Maak je veel gebruik van WP voor opdrachtgevers?

2. Zou je WP gaan gebruiken wanneer een framework dit daadwerkelijk zo makkelijk maakt?

3. Wat zou je betalen voor een licentie voor één website?

4. In welke vorm zou je deze licentie aanschaffen (maandelijks support, jaarlijks support etc.)?

5. Welke functionaliteit zou JIJ graag zien in het framework?

Alvast bedankt,

Michael Beers

• 1. Ja redelijk veel, bijna alle opdrachten draaien hierom.

2. Nee, ik zet een thema nu al binnen max. 8 uurtjes om, record staat momenteel op 4 uur (was vrij simpel ontwerp).

3. Niet

4. Ik zou hem niet aanschaffen omdat het mij niet aanspreekt.

5. Geen idee eigenlijk, alles wat ik nodig heb bieden ze al dus ik zou niet weten wat ik momenteel dan ook mis?

• @Fils thanks voor de feedback, ga ik er sowieso aan werken dat het nog sneller kan het gaat hierom niet om een simpel ontwerp maar om een geavanceerd template zoals wordt aangeboden op websites als themeforest ... een simpel thema zet ik ook wel om in 2,5 uur-4uur

• @Fils, Tredgy WordPress is OpenSource dus je mag welliswaar WordPress zelf commercieel niet doorverkopen maar de diensten eromheen wel dus thema's, plugin's etc. deze worden geïmplementeerd dus deze mogen onder een andere licentie uitgebracht worden...

Dus om wat duidelijkheid te scheppen, het is een thema/plugin met heel veel features zonder dat je hier extra plugins voor hoeft te downloaden. Zo is het mogelijk om d.m.v. 1 array een compleet adminpanel op te bouwen, d.m.v. 1 functie custom sidebars te beheren en te tonen etc.

Maargoed dit is mijn vraag niet dus weer OT aub...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!