Bewerkt optie probleem

  • Hallo,


    Ik ben bezig met een webshop, nou heb ik zo dat alle producten in een tabel worden weer gegeven. Daar zit dan ook gelijk een button in met het knopje ''bewerk''. Als je daar op druk verschijnt er nog een tabel met alle database gegevens van het opgevraagde product in een input die gelijk bewerkt en opgeslagen kan worden


    Mijn probleem, ik heb dus geen idee hoe ik dat zou moeten maken of waar ik moet zoeken..


    http://codeviewer.org/view/code:3519


    Wie kan mij helpen?


    Groetjes Frenzo

  • Dit kan door een mysql_query("UPDATE "); uit te voeren op basis van je $_POST waarden, maar ik sluit me wel bij Victor aan dat het verstandig is eerst nog even in PHP an sich te verdiepen eer je zulke grote projecten oppakt.

  • Hey Frenzo,


    Het was niet de bedoeling om zo bot over te komen. Daarentegen vind ik wel dat je nog een lange weg te gaan hebt. Ik heb die weg ook gelopen en het is het ook zeker waard. Een webshop is misschien nog iets te hooggegrepen en dat zeg ik ook uit eigen ervaring. Inlogsystemen, fora en webshops zijn pas voor latere zorg. Probeer eens een gastenboek te maken of in ieder geval een wat makkelijkere casus.


    Mijn bericht was vooral bedoelt als reality check. Waar sta je en ben je klaar om die stappen te zetten. Als je vragen hebt kan je zeker naar me toe komen, maar je moet er wel klaar voor zijn. Ook ik heb als beginner op andere fora gezeten. Daar werd je meteen de grond ingedrukt als je teveel wilde proberen. PHP is klein beginnen en met kleine stappen steeds meer doen. Ik hoop dat je dat ook inziet door mijn bericht.

  • Ik heb een spelletjes site vanaf 0 gescript. Simpele dingen genoeg gemaakt. Ik ben ook een simpel webshopje aan het bouwen puur voor ervaring.


    Mijn excuus dat ik zo boos werd, maar ik vind dat we hier met z'n alle zijn om te leren.. Dan helpen we elkaar toch met z'n alle daar draait een forum toch om.. Maar eind goed al goed :)


    Ik zal het probleem precies uitleggen.


    Ik heb een pagina Admin_productedit.php
    Daar zie je een tabel met


    ID PRIJS NAAM BEWERK
    1 344 IPHONE [knop]
    2 455 Samsung [Knop]


    en zo meerdere producten


    Als ik op de bewerk knop druk van een product verschijnt er onder een tabel met het volgende


    ID :
    PRIJS [input = ]
    NAAM [input = ]


    Mijn vraag dus, hoe zorg ik er voor dat het opgevraagde product in de inputs verschijnen?
    Nieuwe link van het script : http://codeviewer.org/view/code:351c


    Alvast bedankt!!

  • Maak er inputs van ;)


    <input type="text" name="naam">'.$naam.'</input>


    Daarnaast wat opmerkingen over de rest van je script ;) :


    - Op lijn 5 heb je een mysql_fetch_array waar je niks mee doet. Is dus overbodig
    - Geen action in je form
    - In je html hoor je alles tussen quotes te zetten. Daarnaast hoor je style te gebruiken. Google maar even op. :)
    - In je while loop gebruik je dubbel haakjes. Dat is niet nodig.

  • Heb de opmerkingen aangepast, alleen ik snap niet echt hoe ik die gegevens die ik opvraag nog een keer kan opvragen maar dan een product in plaats van alle producten.

  • In je while loop moet je de inputs nog even toevoegen ;)
    Ook heb je style="" niet gebruikt.


    Je hebt dan een input met id. Wat je dan moet doen is eerst kijken of het formulier verzonden is. Dus niet $row voor de naam van de submit, maar een naam als name="veranderen". Als je hebt gekeken of het formulier verzonden is doe je een query met het id uit je input. Dan doe je hetzelfde met de whileloop om de resultaten te laten zien.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!