Posts by PimOV

    Dit kan door een mysql_query("UPDATE "); uit te voeren op basis van je $_POST waarden, maar ik sluit me wel bij Victor aan dat het verstandig is eerst nog even in PHP an sich te verdiepen eer je zulke grote projecten oppakt.

    Je IP is geblacklist bij spamhaus of degelijk, waardoor de email geblokeert wordt. Als emailproviders dan van die blacklist gebruik maken komt de mail inderdaad niet meer binnen.


    Als je het IP van de server weet kan je even bij deze blacklisten kijken en een deblokkeer verzoek plaatsen. Als dit de eerste keer is wordt dit automatisch vaak goedgekeurt.

    Volgens die post zou het dus gewoon niet moeten kunnen, omdat de truncate geen constraints kan controleren. Dit zou betekenen dat er juist iets op mijn testlocatie fout gaat waar het wel kan. Vreemde bedoeling allemaal 8)


    Naja dan moet ik de foreign keys maar wegpleuren elke keer als ik wil truncaten. Bedankt voor de hulp.

    Ik ben vandaag het raarste probleem ooit tegengekomen, waar ik gewoon niet uit kom en ik hoop dat iemand er licht op kan werpen.


    Ik heb een DB met, voor het gemak, twee tabellen, namelijk session en log. In de log staat een sessionID die een foreign key is naar session.id. Nu truncate ik de log table, alles gaat goed. Daarna truncate ik de session table en krijg ik de volgende error:
    "#1701 - Cannot truncate a table referenced in a foreign key constraint (`log`, CONSTRAINT `log_ibfk_1` FOREIGN KEY (`sessionID`) REFERENCES `session` (`ID`))"


    Nu snap ik wel wat de melding inhoud, een foreign key blokeert de actie. De vraag is waarom. De log tabel is leeg en bevat daarom geen rows meer die kapot zouden gaan door de actie (en daardoor dus gestopt wordt).


    Alvast bedankt :)