Datums en prijzen

• Hallo,

Voor een klant van mij moet ik een kosten bereken systeem maken, waarbij ik vastloop.

Gegegevens:
    Er is een begindatum, $_POST['datebegin']
    Er is een einddatum, $_POST['date']
    Per week kost het 20 euro, per midweek (maandag-vrijdag) 15 euro, per weekend 10 euro en overige dagen 10 euro.

http://plaatscode.be/142231/

1e probleem: $ReSDate= date('d/m/Y', strtotime("+".$weken_voorbij." days")); | dit moet dus zijn $_POST['datebegin'] + $weken_voorbij; maar hoe doe ik dat?
    2e probleem: Na het aftrekken van de weken blijven er 6 dagen over, hiervan moet ik ophalen of er een weekend in zit of er een midweek in zit en aftrekken.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, ben al 3 dagen ermee bezig.

Met vriendelijke groet,

Eric Westering

ps. kan een crewlid mijn code goedzetten? het hoort netjes onder elkaar.
    EDIT HAMZA-R: Als je er geen enters tussenzet komt alles naast elkaar te staan hé. Nog dank jopitan.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Duidelijkheid zou fijn zijn :P wat moet je berekenen, wat zijn de uitzonderingen en welke data heb je... maar miss net zo belangrijk wat wil je ermee berekenen want hoe je nu bezig bent is super omslachtig en totaal niet effectief

• De PHP broncode gaat op een of andere manier naast elkaar, terwijl ik het onder elkaar invoer...

Ik wil de kosten berekenen van een datum tot een andere datum. Maar dan word er een verschil gemaakt tussen week / weekend / dag / midweek.

• Wat voor kostensysteem is het? Hotel overnachtingen?

Even voor je op een rijtje gezet.

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Jopitan bedankt, Hamza ook bedankt. Ik had gekopieerd en geplakt vanaf mijn editor...
    Het gaat om een verhuur systeem van goederen.

Nu heb ik het volgende (in tekst uitgelegd):

Er is een begindatum en een einddatum. De weken, bereken je gemakkelijk door te delen door zeven. Dan tel je ze van elkaar af en hou je een aantal dagen over.
    De overige dagen kunnen zowel in de weekend / midweek als dag vallen. De dag gedeelte is erg gemakkelijk want dat zijn dus de aantal over gebleven dagen.

Maar hoe herken ik een weekend in een periode van maximaal 6 dagen? Dit geld ook voor de midweek, ik neem aan zelfde systeem.

• Vrij simpel: Deel het aantal dagen door 7, zodoende heb je het aantal weken. De rest van die deling moet je dan nog opdelen. Neem de laatste dag, en trek daar de rest vanaf. Valt de overgebleven datum dan op een zaterdag, en is de rest minimaal twee, dan spreek je over een weekend tarief (met evt. opvulling in dagen). Valt de overgebleven datum op een maandag, en is de rest minimaal vijf, dan spreek je van een midweek (met evt. opvulling in dagen).

In alle andere gevallen, wordt de volledige rest van de dagen afgerekend volgens het dagtarief.

• Stefan hoe doe je dat dan?

Hoe bereken ik 26/07/2013 + 17 = dd/mm/yyyy ?

PHP
    date('d/m/Y', strtotime("? days"));

Dit vond ik, maar dit is vanaf vandaag en niet vanaf datum X.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!