Posts by EricW

    Stefan hoe doe je dat dan?


    Hoe bereken ik 26/07/2013 + 17 = dd/mm/yyyy ?


    PHP
    date('d/m/Y', strtotime("? days"));



    Dit vond ik, maar dit is vanaf vandaag en niet vanaf datum X.

    Jopitan bedankt, Hamza ook bedankt. Ik had gekopieerd en geplakt vanaf mijn editor...
    Het gaat om een verhuur systeem van goederen.


    Nu heb ik het volgende (in tekst uitgelegd):


    Er is een begindatum en een einddatum. De weken, bereken je gemakkelijk door te delen door zeven. Dan tel je ze van elkaar af en hou je een aantal dagen over.
    De overige dagen kunnen zowel in de weekend / midweek als dag vallen. De dag gedeelte is erg gemakkelijk want dat zijn dus de aantal over gebleven dagen.


    Maar hoe herken ik een weekend in een periode van maximaal 6 dagen? Dit geld ook voor de midweek, ik neem aan zelfde systeem.

    De PHP broncode gaat op een of andere manier naast elkaar, terwijl ik het onder elkaar invoer...


    Ik wil de kosten berekenen van een datum tot een andere datum. Maar dan word er een verschil gemaakt tussen week / weekend / dag / midweek.

    Hallo,


    Voor een klant van mij moet ik een kosten bereken systeem maken, waarbij ik vastloop.


    Gegegevens:
    Er is een begindatum, $_POST['datebegin']
    Er is een einddatum, $_POST['date']
    Per week kost het 20 euro, per midweek (maandag-vrijdag) 15 euro, per weekend 10 euro en overige dagen 10 euro.


    http://plaatscode.be/142231/


    1e probleem: $ReSDate= date('d/m/Y', strtotime("+".$weken_voorbij." days")); | dit moet dus zijn $_POST['datebegin'] + $weken_voorbij; maar hoe doe ik dat?
    2e probleem: Na het aftrekken van de weken blijven er 6 dagen over, hiervan moet ik ophalen of er een weekend in zit of er een midweek in zit en aftrekken.


    Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen, ben al 3 dagen ermee bezig.


    Met vriendelijke groet,


    Eric Westering


    ps. kan een crewlid mijn code goedzetten? het hoort netjes onder elkaar.
    EDIT HAMZA-R: Als je er geen enters tussenzet komt alles naast elkaar te staan hé. Nog dank jopitan.