Dimaffia source

• Hallo ik heb eindeiljk een nieuwe source helemaal werken op 2 errors na.
    ja ik heb gezocht op google, forums en toch kan ik het probleem niet vinden :(
    De error is :

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /home/simonky109/domains/gunstreet.nl/public_html/ubb.php on line 46

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /home/simonky109/domains/gunstreet.nl/public_html/ubb.php on line 47

Wat er staat op die lijnen is het volgende:

PHP
    $bericht = eregi_replace("\\[email=([^\\[]*)\\]([^\\[]*)\\[/email\\]", "<a href=\"mailto:\\1\">\\2</a>",$bericht);  
       $bericht = eregi_replace("\\[url=([^\\[]*)\\]([^\\[]*)\\[/url\\]","<a href=\"\\1\" target=_blank>\\2</a>",$bericht);

Kan iemand mij misschien vertellen wat hier fout aan is?

Groetjes Simone.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Rechtstreeks van Sourceshop.nl

Citaat

Van Sourceshop.nl
    Hier bieden wij meerdere dimaffia scripts in 1 pakket aan, normale prijs is 56.39 euro, wegen klein foutje in geldkoerier is dit script gratis en is er ook een mooi korting omdat alles in eens verkocht is.

• Pfff ik heb al de heledag gezocht en er niks over gevonden.
    En de basis beheer ik al aardig, maar de errors die hierin voorkomen zijn wel even wat anders.
    En volgens mij valt dit ook niet onder de basis .

Maar goed, als ik dit oplos houd ik dan nog wel deze error :
    Warning: copy(avatar/temp/shrek_with_friends_1920x1200.jpg) [function.copy]: failed to open stream: Permission denied in /home/simonky109/domains/gunstreet.nl/public_html/upload.php on line 27

Groetjes

Ps hij komt niet van sourceshop maar van sidestore.nl en was niet gratis !!
    Maar goed, ik wil het gewoon graag opgelost hebben ?

• Ik had het ook aangepast naar :

$bericht = preg_replace("\\[email=([^\\[]*)\\]([^\\[]*)\\[/email\\]", "<a href=\"mailto:[email protected]\\1\">\\2</a>",$bericht);
    $bericht = preg_replace("\\[url=([^\\[]*)\\]([^\\[]*)\\[/url\\]","<a href=\"\\1\" target=_blank>\\2</a>",$bericht);

Maar dan krijg ik een nieuwe error :

Warning: preg_replace() [function.preg-replace]: Delimiter must not be alphanumeric or backslash in /home/simonky109/domains/gunstreet.nl/public_html/ubb.php on line 46

Warning: preg_replace() [function.preg-replace]: Delimiter must not be alphanumeric or backslash in /home/simonky109/domains/gunstreet.nl/public_html/ubb.php on line 47
    ;(

• Regular Expressions kan opzich lastig zijn om op het eerste moment te begrijpen en goed te krijgen. Probeer google eens met "PHP Regular Expressions". Wel lezen alsjeblieft :)

Lees deze pagina even door:
    http://www.php.net/manual/en/r…e.pcre.pattern.syntax.php

Onder andere zie je daar ook de uitleg over Delimiters staan ;)

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• $bericht = preg_replace('/\[email=([^[]*)]([^[]*)\[\/email]', '<a href="mailto:[email protected]">2</a>', $bericht);
    $bericht = preg_replace("/\[url=([^\\[]\\]([^\\[]\\[/url\\]", "<a href=\'\\1\' target='_blank'>\\2</a>", $bericht);

Heb het zo aangepast maar het werkt nog steeds niet :(

• Hallo,

Allereerst, lees goed hoe preg_replace werkt. Informatie daarover kun je vinden op php.net
    Vervolgens ga je leren hoe je moet werken met een regex. Google hiervoor.
    Tot slot ga je de regex opnieuw bouwen of verbeteren. Doe dit stapsgewijs, zowel het verbeteren als het opnieuw maken.

Zeggen het "het lukt maar niet" of "kan het niet vinden" zijn reacties waar we niet veel mee kunnen.
    Zeker niet aangezien het internet vol met dit soort type vragen zit.

Mvg,
    Tim

• Het maakt niet uit, ik snap niet wat ik moet doen, of moet aanpassen dus al jullie informatie en antwoorden kan ik niks mee :(
    dus laat het maar gewoon zo.

Groetjes Simone.

Hallo,

Wat je moet doen:
    http://php.net/manual/en/function.preg-replace.php bestuderen en leren en begrijpen.
    http://www.regular-expressions.info/tutorial.html en http://www.codeproject.com/Art…-30-Minute-Regex-Tutorial bestuderen, leren en begrijpen.

Vervolgens kijk je naar de regex in jouw preg_replace en bewerk je deze.

Overigens:

Citaat

En de basis beheer ik al aardig, maar de errors die hierin voorkomen zijn wel even wat anders.
    En volgens mij valt dit ook niet onder de basis .

Dit vereist geen programmeer kennis om te weten wat ze precies bedoelen met deprecated. Basis kennis Engels.
    Alle errors in dit topic tot dusver zijn basis.

Mvg,
    Tim

• Deze error heb ik inmiddels opgelost na een hoop informatie en uitleg, toch bedankt voor iedereen zijn geduld.

Alleen nog steeds heb ik wel een error bij het uploaden van een avatar :
    Warning: imagejpeg() [function.imagejpeg]: Unable to open 'avatar/thumbs_penguin-avatars11.jpg' for writing: Permission denied in /home/simonky109/domains/gunstreet.nl/public_html/upload.php on line 51

Ik heb de map wel al rechten gegeven, maar dan veranderd hij allleen van lijn getal in upload.php van lijn 27 naar lijn 51

als ik handmatig een avatar upload via ftp in avatar, dan zie je hem wel.

Groetjes Simone.

• Wat voor CHMOD heb je de map gegeven dan?

Kast: HAF922 | CPU: I7-930 @ 4.0GHz | CPU Cooler: Noctua NH-D14 | HDD0: Crucial M4 128GB, HDD1: Kingston SSD 64GB, HDD2/3: WD Black & Green 1TB, HDD4: Seagate 1.5TB | Mem: Kingston HyperX 12GB @ 1600MHz | Graphics: Crossfire HD6970 | Res: 5760x1080

• Heb je bijvoorbeeld Directadmin? Zo ja, heb je het vanuit DirectAdmin CHMOD en wat staat er onder UID en GID?

Heb je eventueel ook het stukje code dat je kunt plaatsen?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!