Beste,
Kan iemand mij a.u.b helpen. Ik heb mijn website geupload op de VPS.
Maar ik krijg alleen maar deze melding:
mod_fcgid: stderr: PHP Fatal error: Call to undefined function mcrypt_create_iv()
Ik heb de mod_fcgid en mcrypt geinstalleerd op de server (Volgens mij naar behoren)
Alvast Bedankt!

foutmelding mcrypt
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Alexjeee,
De error houd niks meer in dan dat de functie niet gevonden is. Dit houd in dat de extensie, waar de functie bij hoort, waarschijnlijk niet of niet goed is geladen. Misschien is het handig om even met phpinfo() te kijken of de extensie geladen is of niet.
Waar je ook even naar kunt kijken is de error logs, hierin staat misschien een foutmelding die omhoog gekomen is tijdens het laden van de extensie.
Laat het maar even weten.
-
Je httpd service ook een reboot gegeven ?
Wat laat je phpinfo() zien over mcrypt ? -
Cakemasher: Dit komt uit me error log.
Fils: Ik heb de httpd al een reboot gegeven.
Hier de informatie van PHP: http://www.svgshop.nl/test.php
-
Alexjeee,
In je phpinfo kan ik niks over een geenabelde mcrypt extensie vinden, weet je zeker dat hij geactiveerd is? Weet je zeker dat je de juist php.ini hebt aangepast?
Over de logs gesproken, bedoel ik niet de logs die php genereert als je de pagina opent, maar de logs van je webserver tijdens het opstarten.Welke OS draai je? Linux? Welke versie?
-
in de php.ini staat gewoon..
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
; Dynamic Extensions ;
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; If you wish to have an extension loaded automatically, use the following
; syntax:
;
; extension=modulename.extension
;
; For example
;
; extension=msql.so
;
; ... or with a path:
;
; extension=/path/to/extension/msql.so
;
; If you only provide the name of the extension, PHP will look for it in its
; default extension directory.;;;;
; Note: packaged extension modules are now loaded via the .ini files
; found in the directory /etc/php.d; these are loaded by default.
;;;;
; extension=php_mcrypt.dll
Ik draai Linux CentOS x86 - 64 -
; extension=php_mcrypt.dll
Wat valt je daar op?
-
dat het geen .so is? :p
-
Ik ga het je niet makkelijk maken, zodat je hiervan leert en deze fout niet nog een keer maakt.
2 zinnen, waarvan één uitgevoerd moet worden, en de andere comments zijn. Wat is de overeenkomst tussen deze twee zinnen die er niet zou moeten zijn?
; found in the directory /etc/php.d; these are loaded by default.
; extension=php_mcrypt.dllDaarnaast moet het indd. een .so extensie zijn. Kan je in CentOS niet via de CLI de extensie installeren?
-
Okee, dus die extension zou aanwezig moeten zijn in de php.d. Alleen erg raar want daar staat die dus ook niet.
Zou ik dan de installatie verkeerd hebben gedaan?
Ik heb een VPs Dus heb Plesk Parallels Container en Plesk. -
Waar denk je waar het tekentje ';' voor staat?
Veder, in debian kan je bijvoorbeeld in de command line de extensie installeren (bijv. met apt-get install php-mycrypt) waarbij het geheel automatiche geinstalleerd en geconfigureerd word waardoor je niks hoeft aan te passen in php.ini. Is dit niet mogenlijk in CentOS?
Ik bedoel iets als (niet getest, weet niet of het werkt!);
sudo yum install php-mcrypt -
Cakemasher.
Dat was dus een fout, ik ahd een verkeerde installatiebestand gebruikt denk ik, want nu werkt hij wel.
Alleen nu zit ik nog met het volgende probleem. Ik werk met OpenCart, als ik dus naar het beheer gedeelte wil gaan krijg ik de volgende foutmelding:
Error: Could not load database file ipsmysql!
Maar ik gebruik de ipsmysql toch niet, ik maak gebruik van een gewone mysql.
-
Alex,
Wat heb je nou precies gedaan om het probleem op te lossen?
De foutmelding die je nu krijgt is van OpenCart zelf. Ik heb hier weinig evaring mee, maar als ik uit m'n buidel mag tasten, ligt het waarschijnlijk aan de instellingen ergens in de config van de database OF hij vind het bestand (met de instellingen van de database) niet. Misschien even googlen? Zijn vast meer mensen die tegen dat probleem aangelopen zijn.
-
Cakemasher.
Ja ben inderdaad al aan het google, en het is inderdaad een fout aan de directory path. Alleen vroeg het zo snel omdat ik die fout nooit eerder had gehad. Dus dat ga ik even uitzoeken. In ieder geval bedankt voor de hulp! Toopie
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!