IK ben (extra) op zoek naar 2 programmeurs (php, mysql en een beetje design)

• Beste,

Ik heb opnieuw een aanvraag gekregen van een start-up idee.

Daarom ben ik op zoek naar 2 programmeurs:

Project 1

We zijn op zoek naar een PHP en MYSQL (en een beetje design) programmeur voor een website te maken waarom mensen zich kunnen
    - registreren,
    - inloggen,
    - "product verkopen" (1 of meerdere afbeelding uploaden, informatie bij deze advertentie zetten, extra velden invullen (die worden weergegeven bij de advertentie)), daaronder dan een "koop en idee" knop. (idee knop = klein contact formuliertje met een idee waar men dat kan "kopen"; koop is ook een contactformulier om contact met de verkoper op te nemen).

- Bovendien moeten de advertenties enkel zichtbaar zijn voor ingelogde mensen!
    - Mensen die een advertentie hebben geplaatst moeten deze ook terug kunnen verwijderen/aanpassen

- het is ook mogelijk om een zoekadvertentie te plaatsen (opnieuw enkele velden invullen en daaronder dan een "koop en idee" knop. (idee knop = klein contact
    formuliertje met een idee waar men dat kan "kopen"; koop is ook een
    contactformulier om contact met de verkoper op te nemen).

- "ingame" contact met elkaar opnemen

Er is al een basisscript (gewoon uiterlijk). maar ook dit kan nog veranderen!

Idee 2
    Een voedingsconsulent is op zoek naar een eigen website.
    - Dit moet informatief zijn
    - een forum bevatten
    - een puntensysteem bevatten (dus waar men kan invullen wat men heeft gegeten, gedaan aan sport etc.)
    - inloggen (voor dit puntensysteem)
    - registreren (voor dit puntensysteem)
    - "online" magazines lezen (dus een soort "afbeeldingen" online bekijken).
    - een soort kalender functie (waarop activiteiten te zien zijn, waar je je voor kan inschrijven!!)
    - een pagina die enkel toegangelijk is na maandelijkse betaling (dus abbonement functie -> ook voor de magazine pagina)

Hiervoor wil ik de prijs inclusief puntensysteem en exclusief (omdat dat puntensysteem niet zo belangrijk was).

Heb jij intresse in 1 van de 2 website/webprojecten? Stuur mij dan een PB en vertel mij volgende punten:
    Jouw naam, jouw leeftijd, jouw ervaring (kort overzichtje), jouw richtprijs (héél belangrijk), jouw deadline (wanneer denk je het af te kunnen hebben?).

Groetjes,
    Timothy

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • wat zijn de budgetten of de ideeën... want ben van mening dat dit weer 50 euro klusjes moeten zijn?

Maak jezelf eens betrouwbaar ipv alleen maar vragen en lage kosten eisen.

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• Hoe moet het geschreven worden? OOP, gewoon met functies en classes of gewoon plain? En waarom MySQL? Je kunt beter gewoon meteen met MySQLi of PDO beginnen. Zet bij alle twee ook even je budget neer. Ik denk dat de tweede het duurst is, omdat daar meer in zit. Wat moet er in het forum? Welke extra functies?

• ZiraX, niet iedereen is zo succesvol als jij (daarom kan ik niet grote bedragen betalen voor professionele programmeurs). Bovendien is programmeren niet moeilijk (er is altijd wel iemand die het kan doen voor een lage prijs... en is dat niet hier dan is dat in India, Bangladesh of China... Waarom zou ik jou 50 euro/ uur betalen als ik een hardwerkende straatarbeider slechts 9 euro per uur moet betalen? Efin, als jij je niet geroepen voelt om het kleine te eren zal je nooit (in mijn ogen) het grote beheren! -> ik ken genoeg programmeurs die 1 website maken voor 1500 euro (terwijl ik dan tegen de klant zeg, laat je niet in het zak zetten, ik werk met goedkopere programmeurs/tieners die slechts de helft vragen!). -> je investeerd bovendien in de toekomst en hebt een lange termijn relatie (want in mijn ogen kunnen grote ervaren programmeurs wel véél meer verdienen, maar ik haat programmeurs die het grote geld zien en denken dat ze uniek zijn en voor 1500 even een website maken (terwijl ze de codes gratis van het internet plukken... en geloof mij, ik heb veel ervaring met zulke programmeurs). Bovendien weet ik niet of JIJ veel klanten hebt, maar ik kan de vraag niet bijhouden (dus bedenk zelf maar de "beste" oplossing)

Victor (en de rest), ik vraag aan jullie de kostprijs (gewoon om een idee te hebben). Is dit 1000 euro, dan kan ik hiermee leven (ik maak immers NOOIT winst maar wil gewoon bedrijven helpen een goedkope(re) oplossing te vinden voor een website (ben persoonlijk echt tegen de dure programmeerskosten... ik zie niet de meerwaarde in waarom programmeurs miljoenen moeten verdienen en (straat) arbeiders die veel zwaarder werk verrichten onderbetaald worden.

Efin, bovendien ben ik persoonlijk ook geen programmeur (heb het te druk met mensen te woord te staan ivm hun projecten). Via deze weg wil ik dus gewoon even een prijsofferte aanvragen ;)

Groetjes,
    Timothy

• @Timothyverhaeghe
    1. Een programmeur heeft een dure opleiding erop zitten en die heeft hij niet voor jan jaap gedaan.
    2. De reden dat de Nederlandse programmeurs duur zijn is in de meeste gevallen zo omdat ze ondernemer zijn, van 20 euro per uur houden ze uiteindelijk iets van 10 euro over.
    3. In india enzovoort is het leven ook niet zo duur als hier he, ooit bij nagedacht?
    4. Als programmeren zo makkelijk is ga jij het toch doen, dan steek je alles in eigen zak ;)

Succes!

Edit:
    Niet te vergeten dat sommige een kantoor hebben en die dus ook moeten betalen.
    Ze wonen niet op het kantoor en hebben dus waarschijnlijk ook een huis en een vrouw/kinderen die ze moeten onderhouden.
    Laat staan de boekhouder die je kwartaal aangifte moet doen, en eventueel personeel die je nog zou moeten betalen.

Maar jij vind het duur? Zoek eens op Sitedeals man, die bedrijven gaan grotendeels niet eens voor minder dan €50 p/u aan de slag voor je.

Misschien eerst nadenken voor je dit soort onzin gaat uitkramen!

• Ken je de uitspraak "goedkoop is duurkoop"? Ik zou wel weten voor wie ik zou kiezen.
    Iemand die net is begonnen met php voor 10 euro?
    Of toch liever iemand die weet wat ie aan het doen is voor 50 euro?

• Laten we een voorbeeld geven voor in de toekomst in PHP 6. Een beginnende programmeur maakt nog steeds connecties met MySQL ipv PDO of MySQLi (MySQLi zou nog wel kunnen) dus in de toekomst moet je alles veranderen omdat MySQL dan niet standaard meer in PHP zit. Daarbij zijn $_POST variabelen ook niet meer standaard beveiligd met addslashes, een ervaren programmeur zou dit er dan neer zetten wat een beginnende vaak niet zou doen wat dan voor beveiligingslekken zorgt.

• Uiteraard zijn er redenen waarom ervaren programmeurs beter zijn dan minder ervaren. Dat ga ik uiteraard niet zeggen! Ze hebben hun redenen en hun voordelen! Maar het is (in mijn ogen) een vreemde manier van ondernemen. Liever veel werk tegen een iets mindere prijs dan weinig werk tegen een hoge prijs... Uiteraard moeten ook boekhouder, vrouw en kinderen, werknemers, bedienden, secretaresse, huur, electriciteit etc. betaald worden.

Maar dit moet ik als ondernemers ook... Dus doe dan maar eens de huur, electriciteit, programmeurs, BTW etc. maal 2 (dan snap je wel dat ik liever alles slechts 1 keer betaal. Bovendien werk ik met vaste (voltijdse) programmeurs die ik uiteraard 75 euro/uur betaal zoals dat in Belgie is. Maar om hen niet alle "belachlijke" scripts te laten schrijven zoals een simpele html en hun tijd nuttiger te spenderen was/ben ik op zoek naar "goedkopere" programmeurs (is dat niet normaal?).

Ik zal nooit zeggen dat programmeurs nutteloze mensen zijn (werk dagelijks met hen). Ik was/ben dus op zoek naar "goedkopere" programmeurs voor bv. html (wat te ordenen), een upload scripje te schrijven, aanvullende klusjes te doen etc. Niet om de grote klussen te doen ;)

Ps: Sitedeals zit ik ook op (daar haal ik mijn meer ervaren programmeurs)

Efin, ik waardeer programmeurs en betaal voor topwerk ook liever meer... Maar probeer maar eens als startende ondernemer een ICT zaak op te richten... veel klanten heb ik wel (maar ook veel kosten omdat ik niet zelf programmeer). Maar als ik zelf programmeer dan verlies ik weer klanten... (want dan kan je niet alles in marketing steken).

En toch heb ik enkele talentvolle jongeren gevonden die ik niet veel hoef te betalen terwijl ze top werk leveren!

Dus ik ben een tevreden jongeman!

• timothy
    Kan je voor mij een uitgebreide uitleg maken wat er precies moet gemaakt moet worden. ik vindt de informatie hier boven best beperkt.

Ook mis ik het volgende.
    Wat is de deadline ?
    Er hoeft geen design gemaakt te worden doet iemand anders dat ?

als er een ruime deadline is +- een maand heb ik een plafon prijs van 500 euro.
    Ik lever pas na betaling.

Met vriendelijke groet,
    Rick van beek

• Hey Rick,

Het eerste project is reeds verdeelt.

Het tweede project is wel nog op zoek naar een programmeur. Dit systeem/deze website is eigenlijk een soort lifestyle community. Hij is speciaal bedoelt voor mensen een bepaalde levenswijze aan te leren bv. Mindfullness.

Het is dus de bedoeling om een community te bouwen (met alle aspecten die daarbij horen) met bv. een forum, een kalender met daarin gebeurtenis/workshops/afspraken/bijeenkomsten etc.

We gaan niet zomaar ons businessplan/model (eigenlijk dat van de klant) op ICT scripters gooien. Daarom kan je wel meer uitleg via Skype of PB verkrijgen.

Met vriendelijke groetjes,
    Timothy

• Ook ik heb al meerdere malen een pm gestuurd maar niks ontvangen, het lijkt er een beetje op dat meneer mooie praatjes heeft maar dat er uiteindelijk niks van terecht komt.(Pure verkoper)

Iets met een "dubbeltje" en de "eerste rij" ;)

PHP | SQL | JavaScript | jQuery | Ajax | Linux | CentOS | Windows | Mac OSX | C# | ASP.NET MVC3| HTML | CSS

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!