• Hallo iedereen,

Sinds gisteren heb ik het probleem dat mijn computer automatisch java programmatjes opent (een chat) met daarin 'zit je nou weer op men pc'
    Ook installeerde hij een dock (zoals op mac) die er nu al af is zag ik.

Hij heeft men computer ook al eens afgemeld,
    Telkens links laten openen met naakte mannen, ect op...

Kunnen jullie mij misschien helpen dit eraf te krijgen?

• Hitmen en de hele spyware software laten draaien.
    Dit zou de grootste problemen moeten verhelpen.

Haal je PC ook even van internet af als je bezig bent.

Misschien tijd om mijn trucken doos maar weer uit de kast te trekken. :P
    --
    Die mensen worden me onderhand irritant.

• Deze programma's krijg je meestal als je niet weet wat je doet, dus gewoon links openen zonder te weten of het veilig is.

Ga naar MSCONFIG en kijk bij opstarten, vink alleen de items aan welke je nodig hebt en herstart je computer. Kijk of het nu nog gebeurd.

• Ik gebruik Avast,

Het is niet dat er niets staat bij opstarten, er staat alleen:

Als u opstartitems wilt beheren, gebruikt u het gedeelte opstarten van taakbeheer.

Taakbeheer openen.

Als ik daarop klik kan ik wel kiezen wat ik niet wil laten opstarten maar een groot deel is van Intel Coporation, dat moet toch sowieso ingeschakeld zijn?

• Ook een tip is als er misschien een mee kijker is om je internet verbinding uit te schakelen.

Slim is wel eerst de spyware verwijder programma's erop te zetten.
    Anders ben je nog geen stap verder.

Het product wat je hebt voldoet trouwens niet aan de eisen die de beheerder op zijn website stelt.
    Hiervoor kunt u misschien een schade vergoeding declareren. Voor vragen hierover kun je mij altijd een PB sturen.

Veel succes. :thumbup:

• Ik kon opeens niet mer op internet dus ben ik maar via gsm geweest.
    Dus ik vermoed ook niet dat het aan de wifi lag dat ik er niet op kon, want via gsm lukte het wel.

Dus heb ik hem een herstel laten uitvoeren, en nu kan ik wel weer op internet,
    Recent geïnstalleerde programma's zijn nu ook weg, dus misschien de RAT ook?

• Indien je nog hulp nodig hebt, kan ik hem wel voor je opsporen via teamviewer?

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Als je bij "msconfig" staat zie je een tab "opstarten" daar staan programma's die automatisch met Windows mee opgestart worden.
    Ik vermoed dat je virus er tussen staat aangezien hij direct aan de slag gaat als je aangemeld bent, met of zonder internet doet hij hetzelfde aangezien het in je pc zit.

Je kan hem proberen op te sporen met virus/spyware scanners, mocht dat niet lukken wil ik eventueel wel kijken voor je.

• Met een systeem herstel is het inderdaad wel mogelijk dat hij deels weg is de virus maar de kans is ook groot van niet is te zien hoelang het virus zich al bevind in je computer.

Verder zoals eerder aangegeven is inderdaad via MSCONFIG (START -> TYP CMD -> TYP MSCONFIG ) kijken wat verdacht lijkt dat word mee opgestart en uitzetten en daarna een scanner gebruiken of manueel opzoeken door het juiste pad te vinden kan misschien even duren maar is mogelijk.

En daarna als het virus weg is raad ik je aan om voortaan een betere virus scanner te gebruiken dan avast, als ik wil krijg ik mijn RAT er gemakkelijk doorheen die 100% FUD is.

Voor een echt degelijke scanner is het altijd aangeraden een betaalde versie te gebruiken omdat ze veel beter uitgeruster zijn en iets meer features.

• Zoals ik heb opgemerkt niet heeft de rat bij verschillende dingen gekund.

Heeft het spyware zoeken nog iets opgeleverd?

Onder anderen wachtwoorden van het systeem van Pokemon Area waar jij scripter bent.
    Ik zou even de wachtwoorden veranderen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!