Hallo ICT'ers,
Weet iemand, een goede tutorial over het maken van een pathfinder met een tilebased game.
Maakt niet uit welke programmeer taal is, als ik het principe begrijp kan ik dat omzetten in een andere programmeer taal.
Bij voorbaat dank!
Hallo ICT'ers,
Weet iemand, een goede tutorial over het maken van een pathfinder met een tilebased game.
Maakt niet uit welke programmeer taal is, als ik het principe begrijp kan ik dat omzetten in een andere programmeer taal.
Bij voorbaat dank!
Thanks!
Goede uitleg, lekker uitgebreid en in beginner basics uitgelegd!
Ook nog eens een hele praktische demo.
Ook handig voor NPC's
Deze algoritmes zijn gewoon via Wikipedia in Code te vinden
A* search of het dijkstra algoritme zijn meest bekend...
Of je moet er een zelf maken maar deze is vaak trager
Voor javascript is dit algoritme echt niet te traag hoor...
http://buildnewgames.com/astar/
Edit: NVM dit artikel heeft al een geoptimaliseerde versie staan
De pathfinder op zichzelf is inderdaad niet traag, maar als ik dat inbouw in mijn game is dat dus wel zo vanwege al die code die ik al heb.
Jaa inderdaad, ik zie de optimalistatie, en de visuele inzicht hierop. Zeer handig thanks voor de link!
Dan heb ik nog meer om mee te stoeien
Geen probleem, toch zou ik kijken naar je code als je game traag word van een algoritme ... runescape is namelijk het levende bewijs van wat javascript kan zonder dat het traag word, hun hebben nu een html5+javascript client gebouwd wat best goed werkt via webGL
Voor mij telt elke ms, dus wat onder jou ogen snel is bijvoorbeeld, zal dat voor mij misschien traag zijn ookal is het maar een halve seconde.
Oowhh ik wist niet dat runescape html5 + javascript gebruikt, ik dacht dat dat altijd in java gebouwd is, of is dat in de loop der tijd verandert?
Nu is het nog gebouwd in Java, 2 maanden terug is bekend gemaakt dat dit Html5 + javascript gaat worden onder de naam Runescape 3.
http://services.runescape.com/…cenes-video-bonus-edition
Verder snap ik dat elke miliseconde telt maar als dit door alleen een pathfinder enorm word beïnvloed moet je je alsnog afvragen of je game wel goed inelkaar zit...
Denk aan garbage collectors, data caching etc.
Garbage collectors zullen wel helpen d.m.v. naar de scope's te gaan kijken.
Maar het probleem is, als je spel niet binnen 16ms zal werken dan behaal je niet de 60fps.
Maar ik doel meer op 30fps, alsnog zou het binnen 32ms moeten werken.
Daar zit voor nu niet mijn zorg in, ik laat het wel wat trager lopen want ik heb nog veel debug dingen erin zitten die het spel trager maakt.
Ook als ik mijn spel multiplayer wil maken, doe ik dat niet via de HTTP protocol. Dat al zo'n 500ms doet voor POST en ontvangen. En dan is het nog een kunst om dit synchroon te maken.
Dus ben ik van plan nodeJS erin te integreren.
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!