inhoud verdwijnt als optie niet is geselecteerd

• Hallo ICTers,

Zou iemand me kunnen uitleggen waarom de inhoud van het abonnees.txt bestandje verdwijnt indien de optie om te abonneren niet is geselecteerd??

Screenshot:

Verwerking.php:

Formulier.php:

[a.u.b. enkel antwoorden gericht op de gestelde vragen, bijv. hoe alles is gescript maakt me geen biet uit.. ben even een aantal dingen aan het uitproberen.]

Het is zeker ook niet mogelijk om een input field required te maken indien een specifieke optie is geselecteerd met enkel php, of wel??

O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Bewerkt één keer, laatst door L.Pappalettera: Toevoeging van screenshot ().

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Dankje.. :thumbup:

O o
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

• Hoi!

Het komt door de opties die je bij de fopen functie zet.
    "w+" Zorgt ervoor dat het bestand leeggemaakt wordt. Dit is natuurlijk niet erg als je zeker weet dat je er wat in gaat zetten (bijvoorbeeld bij het gastenboek).

Ik stel voor dat je "a+" gebruikt bij regel 16 van Verwerking.php. Dit zorgt ervoor dat de text die jij wilt achteraan erbij wordt geschreven, en de huidige inhoud niet wordt verwijderd.
    Misschien moet je hierdoor wel een *enter* toevoegen aan het einde van iedere regel, bijvoorbeeld met \r\n of PHP_EOL, maar dat weet ik niet zeker.

Edit:

Oh, en een handige link voor die functies:
    http://php.net/manual/en/function.fopen.php

Onder het stukje *mode*

• Oh ik voel me zo dom, super erg bedankt.. ik zag dit echt over het hoofd!
    Ik heb maar r+ gebruikt want a+ kopieert de inhoud telkens en stopt er 1 lijn bij, r+ zet er altijd een lijn bij en verder niks.

Kan slotje op, super! :thumbup:

O o
    /||\
    /¯\

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!