Gisteren is het officiële filmpje vrijgegeven met de bekendmaking van de mogelijkheden van de ps4 controler. Mits ik echt zo'n grote fan ben van de Playstation wou ik deze info toch even met jullie delen. Hopelijk laten ze ons niet al te lang meer wachten voor hij echt in de winkel zal liggen. Scott Rohde heeft alvast gezegd dat alles geperfectioneerd zou zijn, van de manier waarop de sticks aanvoelen tot de gevoeligheid van de verschillenden knoppen. Wat ik wel goed vind is dat ze niet hebben liggen knoeien met de vorm van de controller terwijl hier wel sprake van is geweest volgens geruchten.
De mogelijkheden van de dualshock 4
- een lichtstreep aan de bovenkant van de controller : Deze is ter vervanging van de vorige 'lichtbol' voor de 'eye' camera. Alleen is deze streep veel slimmer als de vorige 'lichtbol'. Dit omdat bij splitscreen het scherm door deze functie zich automatisch zal aanpassen aan de plaats waar de speler zich bevind. Dit maakt het dus stukken gemakkelijker als je met vrienden speelt.
- een geïntegreerde luidspreker : Deze zorgt voor een extra effect tijdens het spelen. Een speer die bijvoorbeeld juist rakelings voorbij je vliegt zal je nog beter horen. Deze optie sleurt je dus nog meer de 'game' in.
- aansluiting hoofdtelefoon : De controller beschikt ook over een aansluiting voor een hoofdtelefoon. Dit is echter niet zo bijzonder maar op deze manier kan de speler nog eens aparte geluiden of instructies doorkrijgen.
- share knop : Deze knop maakt het mogelijk om filmpjes en screenshots te delen met je vrienden en kennissen wat wel leuk is volgens mij.
- touchpad : De controller is ook voorzien van een touchpad die de start en selectietoets zal vervangen. Later zal het waarschijnlijk ook verwerkt worden in de nieuwe spelletjes zodat je d.m.v. de touchpad voorwerpen zal kunnen wegsmijten enz.
Ik kan alvast niet wachten om de ps4 in de rekken te zien liggen en zal elke update blijven volgen. Ik denk dat de volgende features bekend zullen gemaakt worden op de aankomende beurs in Los Angeles. Hieronder zal ik ook nog een filmpje zetten van de dualshock 4.
PS: Als er iemand is die nog meer info hierover heeft mag die persoon het mij altijd laten weten. Hoop dat jullie hier wat aan gehad hebben!
Voor de video van de controller klik hier
bron foto : http://www.hln.be