Help met opzetten vps transip

• Poort wijzigen is wel leuk maar niet echt noodzakelijk.
    Dit is zo te achterhalen ;)

Licht eraan of jij je server open of dicht hebt.. Je kan poorten verbergen of laten zien als gesloten. tevens heb ik mijn ssh zo ingesteld dat ik via een app op mijn telefoon een eventueel ip kan toevoegen aan de access list. waarna ik kan inloggen in ssh op een random gekozen poort. =)

Daarna su - een wachtwoord van een kilometer lang en root access :)

----

Het is tevens ook te adviseren om te zorgen dat niemand behalve de hoofdgebruiker ( JIJ :: admin ) de root kan starten. Dan kun je zelfs iedereen ssh geven voor hun lokale gebied. Soms is dit nog wel eens handig.

1) Eigenaar & CEO // iSenses
    2) Eigenaar & CEO // HoodGangster
    3) Co-Owner & Captian @WMCity V3.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Daar ben ik het niet mee eens. Als je een poort scanner gebruikt die specifiek voor SSH verbinden is, dan krijg je hem wel te pakken. Natuurlijk gaan de normale 'bruteforce bots' hier geen extra aandacht aan besteden, en gaan ze door naar de volgende server..

Zelf gebruik ik altijd debian. Weet niet waarom, maar hiermee ben ik begonnen en nooit vanaf gestapt. Over het algemeen is linux redelijk te doen. Zo kan je het programma WinSCP gebruiken om bestanden aan te passen als je niet goed overweg kan met de CLI text-editors. Daarnaast is de beveiliging standaard al redelijk en kan je gebruik maken van de (bij debian) geïntegreerde firewall: iptables.

Wat wil je met de VPS gaan doen als ik vragen mag?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!