Nog 365 dagen Windows XP

• Microsoft stuurde vandaag een herinnering (en tevens waarschuwing) uit dat de ondersteuning van Windows XP binnen exact 365 dagen stopt.

Het verouderde besturingssysteem wordt nog altijd op honderden miljoenen
    computers gebruikt. Microsoft ondersteunt Windows en Office producten
    minimaal 10 jaar en de ondersteuning van Windows XP SP3 en Office 2003
    eindigt op 8 april 2014. Dan verschijnen er geen security-updates meer.

Verder is ook nu al Windows XP niet meer volledig veilig.
    Het is dus sterk aan te raden om nu al over te stappen.

Persoonlijk heb ik Windows 8 gekocht, maar ik vind het echt niet vlot werken.
    Ik ga nu gewoon een Apple kopen, iets dat ik jaren geleden nooit zou hebben gedacht en zou hebben durven zeggen...
    De berichten dat Microsoft binnen een dik jaar volledig de desktop wilt verwijderen, is voor mij de druppel geweest.

Ken jij nog mensen op Windows XP?
    Ikzelf gelukkig niet in mijn directe omgeving.

• ik heb nu windows 8 ook geinstalleerd. alleen vindt ik het jammer van mijn start menu.
    maar ik heb daarom het programma start8 geinstalleerd.

dit brengt toch een deel van windows 7 terug nara windows 8 alleen jammer van de transparantie die nog weg is

sinds dat window s8 begon heb ik alle pc's overgezet naar windows 7 en sommige naar windows 8

• Hallo Fils.

Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat het ene jaar goed is het anderen weer flop bij Microsoft.
    Draait ook erg zwaar op een PC.

Daarom ben ik van plan ik het weekend een grote beurt te gaan houden.
    Alles naar windows 7.

• M.Martens
    Klopt, dit heb ik ook vernomen ergens weet alleen niet meer waar, er zit continu een versie verschil in kwaliteit.

Goed => Slecht => Goed => Slecht

Windows XP => Windows Vista => Windows 7 => Windows 8

Al moet ik eerlijk zeggen dat Windows 8 niet verkeerd is, het draait soepel en is snel opgestart, een minpuntje is alleen zoals vele het aangeven de menu, op een laptop is dit super irritant met mousepad.

• Persoonlijk denk ik echt dat je voor windows 8 een multi-touch trackpad moet hebben of een touchscreen.
    Maar zelfs dan nog duurt alles langer dan vroeger met het start menu.

Op apple heb je tenminste nog een start commando: applekey + spatiebalk.
    Krijg je netjes een actie menu waar je snel kan typen wat je wilt, enter en done.

Verder ben ik ook niet zo gelukkig met Window's plannen om elke 6 maand een nieuwe versie van Windows uit te brengen, op den duur ben je continu aan het updaten en verlies je elke keer weer een beetje de ondersteuning van je desktop...

• K.Rens
    Ben ik niet met je eens, je kan met een losse muis je scroll wiel gebruiken en snel in je menu komen door bijvoorbeeld je Windows toets in te drukken.
    Voor een laptop zonder losse muis is het wat vervelender maar er gaan sinds de beta lancering al patches rond om je menu weer te krijgen zoals in Windows 7.

Dus om die patch te negeren en een €1.000+ systeem aan te kopen waar je beperkt wordt in je rechten, nee bedankt ik hou het lekker bij me Windows.

• M.Martens
    Apple doet het niet verkeerd, een gesloten systeem is en blijft natuurlijk wel veiliger voor de gebruiker en hun naam wordt er niet mee geschaad.
    Ben persoonlijk alleen niet van gesloten systemen, het is iets wat ik koop en wil bewerken wanneer ik dit wil, dat kan bij Apple bijna niet omdat je zo beperkt wordt, kijk maar naar de iPhone en iPad.

• M.Martens
    Apple doet het niet verkeerd, een gesloten systeem is en blijft natuurlijk wel veiliger voor de gebruiker en hun naam wordt er niet mee geschaad.
    Ben persoonlijk alleen niet van gesloten systemen, het is iets wat ik koop en wil bewerken wanneer ik dit wil, dat kan bij Apple bijna niet omdat je zo beperkt wordt, kijk maar naar de iPhone en iPad.

Hallo Fils.

Zelf ben ik er geen fan van.
    Tevens meen ik dat je via poort 1258 in IPad wel kan veranderen.
    Bij PC was meen ik uit mijn hoofd 5283.

Maar weet het niet precies meer.
    Kun je wel opzoeken even op internet maar is wel mogelijk.

• Ik heb gewoon windows 8. PERFECT.

Startmenu is weg, maar het nieuwe startscherm is veel makkelijker.

Mensen die zeggen dat het zonder muis irritant is hebben het verkeerd. Bij het oude startmenu had je ongeveer 50 pictogrammen, die je makkelijk op 1 pagina van het startscherm kan plaatsen.

Daarbij is er onderin gewoon een scrollbalk voor touchpads.

Windows 8 start veel sneller op, is voor mijn gevoel veiliger en in gebruik vele malen sneller.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!