[CSS]Dingen ophalen uit database

  • Beste,


    Daar ben ik weer.
    Alvast sorry maar ik ben nu aan het maken dat de kleuren van de site worden opgehaald vanuit de database ik heb de volgende manieren getest:

    PHP
    <div class="title" style="background-color:#' . $_LAYOUT['header'] . '; "><?php echo $_PAGE['title'] ?></div>
    
    
    <div class="title" style="background-color:#$_LAYOUT['header']; "><?php echo $_PAGE['title'] ?></div>


    Maar uiteraard werkt dit allebei niet hoe zorg ik dat dit wel werkt?

    TEST ughost nu zelf "Klik hier voor trial"
    Let op:
    -Je pakket eindigd naar 2 weken dan worden ook alle bestanden verwijderd.
    -Je moet een eigen domein regelen (hebben,kopen)

  • Ga nou eens écht php leren. Maar een beetje aanmodderen gaat echt niet werken.
    Php in css.. google dat maar eens. Je moet niet al je css in de pagina's zetten, maar in een stylesheet. Mag hopen dat je daar wel eens van gehoord hebt.


    We zijn hier niet om elke puntkomma die je vergeten bent of om alle variabelen die je buiten quotes zou moeten halen.


    Deze vraag zoek je wat mij betreft lekker zelf uit. Vraag eens échte dingen waar je tegenaan loopt.

  • Dit topic is er nu toch al dus we kunnen je een beetje helpen, maar niet voorkauwen.


    Ik neem aan dat je al een connectie naar de database hebt? Dan even een mysql_query maken:

    PHP
    $sql = mysql_query("SELECT veld FROM tabel WHERE id='1'");
    $res = mysql_fetch_assoc($sql);
    
    
    echo $res['veld'];


    Een groot deel kado gegeven.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!