Hulp nodig bij full-height pagina met sticky footer.

  • Ik krijg het zelf niet voor elkaar. Ik wil graag een xhtml pagina met css maken zoals de afbeelding hieronder.


    Het probleem voor mij ligt dat de pagina full-height is en de footer aan de onderkant vast moet zitten.


    Tussen de header en de footer is het content vlak met twee kolommen. Deze worden gescheiden door de stippellijn. Nu moet deze pagina dus altijd minimaal de 100% zijn waarbij de stippellijn ook mee uitrekt. en het witte vlak is transparant (daarom op de achtergrond het paars en rose om dit te verduidelijken)


    Ik heb zel al een aantal opties geprobeerd maar deze werken niet. Ik kan een link geven naar de testpagina, maar ik ben bang dat de antwoorden dan vooral uitgaan van deze versie, terwijl die dus volgens mij niet goed is.


    Nu ben ik er zelf al best lang mee aan het stoeien en volgens mij zie ik door de bomen het bos niet meer. De oplossing is waarschijnlijk eenvoudig, maar door te veel proberen niet meer helemaal helder.


    Eigenlijk is dus de vraag: hoe zouden jullie de html en css maken voor deze layout?


  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Wat je daar gedaan hebt met je achtergrond valt niet echt mooi te slicen, of toch niet voor beginners. Tenzij je natuurlijk wilt dat jouws website heel veel ruimte inneemt. Werk met duidelijke rechthoeken en containers, allemaal netjes naast of onder elkaar. Knip de achtergrond uit en plaats hem in je body background.


    Dus maak een container van je plaatje rechts en het menu, daarin plaats je die twee dingen. Daaronder plaats je een container voor je content, en laat je de teksten goed uitlijnen. Daaronder doe je de footer, ook een container. Van het menu maak je ul li's, alsook van de footer elementen. De blauwe achtergrond in je eerste container onder je menu neem je gewoon mee in de containerachtergrond door een 1px te selecteren over de y-as en de x te verlengen.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!