instellingen

• Hallo allemaal,

Ik ben bezig voor een maat van mij met zijn maffia game,
    Hij wil zijn config straks uit de database halen en daar in kunnen bewerken.

Ik heb dit scriptje gemaakt,

Deze file word include in de config file.

Toch werkt deze niet.

Iemand een idee?

• *was me even aan het vervelen, dus:*
    Probeer hem zo eens:

• dat is dit

Code
    //Vul direct na het aanmelden uw belsysteem in om geld te verdienen met bellende spelers. Daarnaast kunt u via de admin uw hele site beheren
    //Lees voor meer informatie de handleiding, de tips in uw administrator paneel of stel uw vragen op onze website: www.CrimeSource.nl
    ?>

daar ligt het niet aan dacht ik

• excusses voor dit foutje haha

volgende error:

Code
    Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /home/vajyxof103/domains/vajyxof103.onehundredandthree.axc.nl/public_html/include/gegevens.php on line 7

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/vajyxof103/domains/vajyxof103.onehundredandthree.axc.nl/public_html/include/gegevens.php on line 7

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/vajyxof103/domains/vajyxof103.onehundredandthree.axc.nl/public_html/include/gegevens.php on line 8
    Er zijn geen instellingen gevonden.
    Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/vajyxof103/domains/vajyxof103.onehundredandthree.axc.nl/public_html/include/gegevens.php:7) in /home/vajyxof103/domains/vajyxof103.onehundredandthree.axc.nl/public_html/include/config.php on line 34
  • De eerste twee foutmeldingen komen doordat er geen verbinding is tot de databse.
    De derde foutmelding komt doordat er niks in die tabel zit, oftewel maak een goede foutafhandeling.
    De vierde foutmelding komt doordat volgens mij al iets verstuurd is voordat PHP kwam(gok ik).
    Dit kun je fixen door ob_start te gebruiken bijvoorbeeld.

• oke ik heb nu dit:

dit heb ik in de database staan:

Code
    CREATE TABLE IF NOT EXISTS `instellingen` (
      `websitenaam` varchar(200) NOT NULL DEFAULT 'Imaffia source',
      `sitelink` varchar(200) NOT NULL DEFAULT 'http://imaffia.nl',
      KEY `websitenaam` (`websitenaam`)
    ) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

Toch geeft hij de echo weer

en doet niet wat het moet doen

en Victor dat heb ik nu gedaan

• - Probeer backticks(`) te vermijden.
    - Ik mis foutafhandeling. Zie daarvoor mijn blogpost. (MySQL query foutafhandeling)
    - Zet error reporting even aan, zodat je alle fouten krijgt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!