Betaalde content beschermen

• Hi,

Voor een opdracht moet ik een betaalde download optie maken, kan de link helaas niet geven omdat het hier om 18+ content gaat.
    De bedoeling is dat de klant een bestand upload en deze automatisch aan het betaalmiddel wordt toegevoegd, dit is voor zover bekend al in orde.
    Echter wil ik die content beveiligen tegen downloaders die daar niks te zoeken hebben, het is natuurlijk niet voor niks betaald.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken ?

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hallo,

Voorbeeld:

meisje.png
    Wordt opgeslagen als 12360127083.png

Je gaat naar /betaald/meisje.png (maar in werkelijkheid vraag je .php bestand op, mod_rewrite)
    Daarin laad je het plaatje en geef je de juiste headers.

Dit is als ik heel snel nadenk. Er zijn denk ik betere methodes die minder zwaar zullen zijn.

Mvg,
    Tim

• Tim
    Die oplossing had ik ook in gedachte, je kan echter de content achterhalen met verschillende programma's waarbij je map structuur ook gewoon zichtbaar is.
    Dit is voor mij niet echt de oplossing die ik in gedachte heb aangezien het dan nog steeds nutteloos is als beveiliging zijnde.

• Tim
    Die oplossing had ik ook in gedachte, je kan echter de content achterhalen met verschillende programma's waarbij je map structuur ook gewoon zichtbaar is.
    Dit is voor mij niet echt de oplossing die ik in gedachte heb aangezien het dan nog steeds nutteloos is als beveiliging zijnde.

Hallo,

Bescherm je map ;) Enkel voor de server benaderbaar. Desnoods hou je hem non-public. Een server bestaat uit meer dan enkel public_html.

Mvg,
    Tim

• Hey,

Misschien kan je inderdaad een map aanmaken ergens waarbij je de hele map afsluit voor toegang vanaf buiten af, dus bijv. met een htaccess bestand.

Vervolgens maak je een pagina aan, waar je komt als je betaald hebt. Hier zou je dan eventueel een sessie kunnen aanmaken die je koppelt aan de database, of iets dergelijks.
    Daarna zou je, als het plaatje opgevraagd word, een PHP script het plaatje laten openen (nadat je de eerder gezette sessie gecontroleerd hebt en eventueel erna verwijderd hebt (als het plaatje maar één keer gezien mag worden)). En vervolgens output je het plaatje via PHP. Als je snapt wat ik bedoel... :D

Succes!

• Maak een map buiten de public_html directory.
    Maak een php bestand met als naam checkDownload.php ofzo.
    In die check download check je of de user heeft betaald, is aangemeld etc.
    Zo ja dan pas je je headers aan (content-type, zorg ervoor dat ie niet gecached word, content-length..) en dan doe je met fopen de file in chunks bufferen
    Zo nee dan redirect je ze naar aanmeld/betaalscherm..

Veel veiliger kan je het denk ik niet maken.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!