Resultaten uit zoekvelden weergeven [OPGELOST]

  • Hallo,


    Ik ben bezig met een vergelijk script, ik wil dat mensen een aantal velden invullen en uit de ingevulde velden worden resultaten getoond. De resultaten komen overeen met de ingevulde velden.
    Nu ben ik zo ver dat ik het zoek script af heb en ik krijg 2 resultaten uit de database. Maar dit zijn altijd dezelfde resultaten, wat ik ook in de invoervelden kies.
    Kan iemand mij helpen om er voor te zorgen dat de invulvelden zorgen voor een resultaat dat wordt gegenereerd uit de keuzes/ ingevulde velden door de gebruiker.


    Mijn kennis is nog niet zo heel ver in PHP


    Alvast bedankt


    EDIT: Het is mij gelukt! Bedankt voor alle hulp

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hi,


    Heb je al eens een debug manier geprobeerd, ik zie namelijk een $_GET["order"] maar die zie ik verder niet terug komen in de code, dus hoe komt hij aan die gevulde waarde?

    Ik heb dit zo op internet gelezen dat ik dat moet gebruiken, hoe kan ik het beste een debug aanzetten voor dit script?

    Ik zie ook nergens dat je kijkt of er op zoek is gedrukt.


    Verder;


    - Variabelen buiten quotes halen
    - Ik mis goede foutafhandeling

    Mijn kennis is totaal niet groot van PHP, ik zou dus niet echt weten hoe ik dit zou moeten uitvoeren.

  • ringomanic
    Een debug manier is controleren waar je fout gaat, zoals Victor vermeld is daarvoor een goede foutafhandeling handig.
    Niet alleen om je eigen code makkelijk te leren kennen maar ook om fouten op te lossen.


    Als voorbeeld:


    - Controleer of de query uitvoert wordt.
    - Eerst zoeken of er wel mysql_result is voor je zegt voer het uit.


    En zo verder, je zou eens kunnen zoeken op "PHP Foutafhandeling" dan krijg je namelijk verschillende tips en voorbeelden hiervan.

  • Kijk, jij hebt je variabelen binnen de quotes op deze manier:


    PHP
    <?php
    
    
    echo 'De naam van de variabele $text is text';
    
    
    ?>


    Zo haal je de variabelen buiten quotes:


    PHP
    <?php
    
    
    echo 'De naam van de variabele '.$text.' is text';
    
    
    ?>


    Je ziet ook dat in het 2e voorbeeld de variabele blauw is. Als je een editor als notepad ++ gebruikt, kan je het ook zien als je iets fout doet aan de hand van de kleuren.



    Ik ben een blog aan het schrijven over foutafhandeling in queries. ;) Zal die vanmiddag waarschijnlijk online zetten.
    //
    Deze staat inmiddels online.

    Met vriendelijke groet,


    Victor
    Beheerder ICTscripters

    Bewerkt één keer, laatst door victor ().

  • Victor
    Top ik heb het nu zo uitgevoerd en ik zie inderdaad dat het zo ook werkt.


    Oke, dat zou wel mooi zijn!


    Ik heb het script geupdatet, is dit beter zo?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!