Posts by ringomanic

    Ik heb dit geprobeerd:

    PHP
    $sql="SELECT * FROM vergelijk WHERE leeftijd>='%" . $leeftijd .  "%'";


    Alleen dan krijg ik altijd dezelfde volgorde en niet steeds een andere volgorde, wat ik ook in toets..

    Hoi,


    Ik wil dat wat ik invoer in een veld (leeftijd) dat ik daar de resultaten van krijg. Maar om een hoop werk te besparen wil ik niet voor leeftijd 1 t/m 100 jaar tabellen aanmaken.
    Ik krijg nu alleen de resultaten te zien van de exacte leeftijd en als ik bijv. 32 in typ terwijl ik leeftijd 30 of 40 in mijn database heb staan dan zie ik niks.



    PHP
    $sql="SELECT * FROM vergelijk WHERE leeftijd LIKE '%" . $leeftijd .  "%'";


    Ik wil graag dat ik dus ook de resultaten kan zien van boven of onder wat er is ingevuld.
    Ik weet dat je kan werken met >= etc. maar ik krijg dat allemaal niet werkend, kan iemand mij hier mee helpen?

    Victor
    Top ik heb het nu zo uitgevoerd en ik zie inderdaad dat het zo ook werkt.


    Oke, dat zou wel mooi zijn!


    Ik heb het script geupdatet, is dit beter zo?

    Hi,


    Heb je al eens een debug manier geprobeerd, ik zie namelijk een $_GET["order"] maar die zie ik verder niet terug komen in de code, dus hoe komt hij aan die gevulde waarde?

    Ik heb dit zo op internet gelezen dat ik dat moet gebruiken, hoe kan ik het beste een debug aanzetten voor dit script?

    Ik zie ook nergens dat je kijkt of er op zoek is gedrukt.


    Verder;


    - Variabelen buiten quotes halen
    - Ik mis goede foutafhandeling

    Mijn kennis is totaal niet groot van PHP, ik zou dus niet echt weten hoe ik dit zou moeten uitvoeren.

    Hallo,


    Ik ben bezig met een vergelijk script, ik wil dat mensen een aantal velden invullen en uit de ingevulde velden worden resultaten getoond. De resultaten komen overeen met de ingevulde velden.
    Nu ben ik zo ver dat ik het zoek script af heb en ik krijg 2 resultaten uit de database. Maar dit zijn altijd dezelfde resultaten, wat ik ook in de invoervelden kies.
    Kan iemand mij helpen om er voor te zorgen dat de invulvelden zorgen voor een resultaat dat wordt gegenereerd uit de keuzes/ ingevulde velden door de gebruiker.


    Mijn kennis is nog niet zo heel ver in PHP


    Alvast bedankt


    EDIT: Het is mij gelukt! Bedankt voor alle hulp