Hallo iedereen, sinds kort is het me opgevallen dat mijn ip adress telkens automatisch verandert ofzo.
Weet misschien iemand hoe dit komt?

IP verandert
-
-
Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
-
Als je in je in je browser naar de standaard gateaway surft kom je allemaal bij opties van je router (als je daar aan bent aangesloten) kun je ook het macadres veranderen. Als je daar het eerste letter van verandert had je volgensmij een andere IP adres. Het kan zijn dat iemand je wifi heeft gehackt voor illegale dingen maar dat lijkt me vergezocht (tenzij je buren crimineel zijn).
-
Hallo,
Welk IP sdres? Binnen het netwerk of die de provider aan je geeft?
Indien laatste, praat met je provider.
Mvg,
Tim -
Indien het ip van de provider veranderd valt daar bij Caiway in iedergeval niks aan te veranderen,
Zij veranderen het ipadres wanneer hun maar willen
-
Mn pc is aangesloten met een lan kabel
-
Mn pc is aangesloten met een lan kabel
Hallo,Maakt niet uit.
Kijk naar wat ik zeiMvg,
Tim -
Ok, ik veronderstel dat je hiermee je gateway ip bedoeld, hetgene dat overeenkomt met: http://www.whatismyip.com/
Want indien je je intern ip adress bedoelt: 192.168.x.x (achter een NAT bv) ofzo bedoelt, kom je telkens aan een ander IP doordat het DHCP protocol je telkens een vrij IP gaat toekennen. (of je moet in je router een vast ip toegekend hebben aan je ip)Indien je nu je gateway ip bedoelt dat tekens anders is, dit is aghankelijk van je provider.
Sommige kennen nu een fixed ip adres toe aan hun klanten, wat constant hezelfde zal blijven. Maar zoals je misschien al weet, bij ipv4 zaten ze met het probleem dat het #mogelijke IP-adressen vol gebruikt werd. Waardoor ze dynamische IP adressen gingen toekennen. Hierdoor gaan ze nu telkens een vrij IP-address toekennen aan hun klanten, en indien router reset of na verloop van tijd kunnen ze deze veranderen. Een oplossing hiervoor dacht ik is gebruiken van no-ip service. Als je bvb een server wilt runnen, maar dat is al wat lang geleden dat ik daar iets over gelezen heb..Quitta
-
Woon je in België of in Nederland.
In Nederland heeft bijna iedereen een statisch IP en in België heeft bijna iedereen een dynamisch IP (bij wet verplicht) -
België
-
Dan heb je antwoord.
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!