[ANDROID] Onvoldoende ruimte?

  • Hallo ICTers,


    Ik heb uit irritatie een app verwijderd omdat hij telkens aangaf dat ik onvoldoende ruimte heb om hem te updaten maar nu gebeurt het bij de volgende app die zich wil updaten terwel ik nog meer dan 12gb aan ruimte beschikbaar heb, weet iemand van jullie of dit een bekende bug is ofsow of ligt het gewoon aan mij :pinch:.


    Ik heb een Galaxy Nexus met android versie 4.2.1 (rooted ofc.)

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Dit ligt eraan of er een SD in zit of niet ?


    Slaat de telefoon de apps op op de sd of op de geheugen wat er in zit ?


    Het dit zelf met een HTC Wildfire S gehad dat hij aangaf dat de geheugen vol was terwijl ik nog genoeg over had.
    Kon toen makkelijk de applicaties etc automatisch oplaten slaan op de SD kaart en toen werkte het prima.

    Postcounter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

  • Ik heb ook last van dit probleem (Samsung Galaxy Ace S5830i )


    Ik heb een SD van nog 18GB over en telefoon nog ruim 15GB... en kan nog amper wat downloaden...

  • je hebt geen sd slot in een galaxy nexus xD maar er zit 16gb intern in.

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Ik heb ook eens een soortgelijk probleem gehad.
    En ik heb mezelf toen laten informeren door een medewerker van Mobistar.


    En hij vertelde:


    Sommige app's kan je niet verwijderen OF overzetten naar je SD kaart.
    Dit omwille dat zelfs de meeste app's op één of andere manier zijn beveiligd waardoor je ze niet kan verwijderen en of verplaatsen naar externe opslag.
    Zeer irritant vind ik zelf ook...

  • Ik krijg ook die meldingen, maar ik heb dan wel nog maar 30Mb intern geheugen over ;)


    Worst-case kun je misschien je gegevens backuppen en vervolgens terugzetten naar fabrieksinstellingen?
    Dan is hij terug proper en werkt het misschien wel?


    Zorg er zeker voor dat je onderscheid maakt tussen intern geheugen en extern geheugen (kaartje dat je erin steekt).
    Normaal klaagt hij enkel als het intern geheugen bijna vol zit.

  • Je kan de app verplaatsen en verwijderen ookal zijn deze beveiligd
    Met Titanium backup is dit mogelijk dankzij dit heb ik 100 mb vrij heb zelf de camera enz op sd gezet

  • Je kan de app verplaatsen en verwijderen ookal zijn deze beveiligd
    Met Titanium backup is dit mogelijk dankzij dit heb ik 100 mb vrij heb zelf de camera enz op sd gezet


    Je neemt de woordne uit men mond.


    Ik was daarstrax aan het wandelen.
    En was aan het denken dat ik eens had gehoord van een programma'tje.
    En ja, Titanium Backup is het :p.
    Bedankt!, Heb het dan ook meteen geinstalleerd :D

  • Ik weet zeker dat ik enkel een intern geheugen van 16gb heb waarvan 12gb nog beschikbaar is en kan ook nog gewoon apps installeren en of ik ze kan updaten weet ik niet want ze zijn allemaal up-to-date behalve 1 die dus niet wil updaten. Weer terug naar fabrieksinstellingen lijkt me een beetje te, tenzij er weer een nieuwere versie voor de galaxy nexus beschikbaar is want dan moet ik sowieso wel. Maarja weet iemand van jullie misschien waar de geinstalleerde apps opgeslagen worden want anders kijk ik in dat mapje wel. (Zoeken duurt veelste lang) :pinch: Ik heb Root Browser, Titanium Backup en ROM Manager.


    Titanium Backup geeft wel aan:
    Systeem-ROM: 674 MB (224 MB vrij) maar hij slaat de apps toch niet daar op he? :P
    Intern: 14.3 GB (12.8 GB vrij)
    SD-kaart: 14.3 GB (12.8 GB vrij) ik neem aan dat, het gewoon hetzelfde is want er zit geen eens een SD-slot in een galaxy nexus en ik heb de 16gb versie genomen. :pinch:


    Het grappige is dat hij, het wel download de update maar niet installeerd.. dan komt hij dus met de melding dat er onvoldoende ruimte is :|


    EDIT: Yeey opgelost met Lucky Patcher, zodra ik Lucky Patcher opstarte zei hij iets van Unused ODEX Data removed ofzoiets en nadat ik hem toen opnieuw opstarte werkte hij weer super. Kan slotje op :thumbup: Ik raad die app vooral aan, sinds het je apps kan patchen met verbeteringen en zelfs google ads onzin uit de apps weghalen, heel handig! :rolleyes:

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

    Bewerkt 2 keer, laatst door L.Pappalettera ().

  • Ik had gisteren nog zo een probleem, ik wou minecraft pocket edition opnieuw erop zetten, omdat al mijn bestanden opeens van mijn SD kaart waren en dus de MCPE bestanden ook.
    Hij gaf telkens aan dat ik onvoldoende geheugen had op mijn toestel, terwijl de MCPE niet veel nodig heeft om op de telefoon op te slaan (bestanden ervoor worden op SD kaart opgeslagen)
    Maar ik had nog meer dan voldoende geheugen zoals op mijn toestel als op mijn SD kaart.
    Heb mn toestel af gezet en opnieuw opgestart en toen lukte het weer.

  • Je neemt de woordne uit men mond.


    Ik was daarstrax aan het wandelen.
    En was aan het denken dat ik eens had gehoord van een programma'tje.
    En ja, Titanium Backup is het :p.
    Bedankt!, Heb het dan ook meteen geinstalleerd :D

    Haha ja idd!
    Titanium Backup is een van de beste apps tot nu toe dat helpt met je geheugen op te ruimen!
    Echt een aanrader!

  • Haha ja idd!
    Titanium Backup is een van de beste apps tot nu toe dat helpt met je geheugen op te ruimen!
    Echt een aanrader!


    In mijn geval kon Titanium Backup geen Odex Data ofsowiets opruimen, wat dus het probleem is als je genoeg ruimte hebt maar hij dus aangeeft dat je geen ruimte hebt (op de galaxy nexus).

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!